ضرورت تهیه طرح جامع حمل و نقل شهری در خرم آباد

استاندار لرستان گفت:طرح جامع حمل و نقل شهری باید در خرم آباد تهیه شود تا بتوانیم براساس آن برنامه‌ها را پیش برده و مشکلات ترافیکی را کمتر کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان گفت:طرح جامع حمل و نقل شهری باید در خرم آباد تهیه شود تا بتوانیم براساس آن برنامه‌ها را پیش برده و مشکلات ترافیکی را کمتر کنیم.

سید موسی خادمی اظهار داشت: برخی از پیمانکاران فعال غیربومی هستند، اما باید مصالح مورد استفاده از محصولات تولید لرستان باشد.

او یکی از فرصت‌های ایجاد شده پس از سیل را استفاده پیمانکاران از محصولات و مصالح استان عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان و دستگاه‌های مربوط باید در این راستا حساس بوده تا صنایع استان فعال شوند.

او  ادامه داد: طبق برنامه محصولات بررسی شود تا نیازی به خارج از استان نداشته باشیم، اقلام مورد نیاز باید شناسایی شوند و در صورت کمبود از خارج از استان تهیه شود.

استاندار لرستان افزود: سیستم بانکی لرستان ۵۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به سیلزدگان پرداخت کرده اند همچنین در این راستا ۲۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در بخش کشاورزی پرداخت شد.

او ادامه داد: دولت هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن و چهارهزار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض در بخش مسکن به لرستان اختصاص داده است.

خادمی بیان کرد: حوزه صنایع و زیربنا‌های بخش کشاورزی بررسی و در دستور کار است.

او  با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا وضعیت کسب و کار را در لرستان بهبود دهیم گفت: باید برای روند افزایش سرمایه گذاری تلاش کرد و امیدواریم بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این راستا عملکرد مثبتی داشته باشند.

استاندار لرستان اضافه کرد: وضعیت کسب و کار در بهار ۹۸ نسبت به زمستان ۹۷ در لرستان بهتر شده و اکنون در بین استان‌ها در رده ۲۲ هستیم که در گذشته رتبه ۲۸ را داشتیم.

خادمی اضافه کرد: تورم در لرستان نسبت به دگیر استان‌ها بالاتر است و تورم بالا به معنی گران‌تر بودن نیست.

او  افزود: طرح جامع حمل و نقل شهری باید در خرم آباد تهیه شود تا بتوانیم براساس آن برنامه‌ها را پیش ببریم.

او بیان کرد: رهبر معظم انقلاب موافقت خود را با اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال کمک به استان‌های سیلزده اعلام کرده اند و حدود ۳۰ درصد اعتبارات به لرستان اختصاص داده می‌شود چراکه حجم خسارات در این استان بسیار بالا است.

خادمی گفت: پیمانکاران باید فعال و تلاش خود را انجام دهند تا استان را به ریل گذشته و رونق همچنین توسعه برگردانند.

انتهای پیام/ب

لزوم تهیه طرح جامع حمل و نقل شهری در خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.