هویت تاریخی اردبیل مدیون صفویان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه‌ریزی جهت معرفی گسترده هویت تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل؛ به داشته‌های متنوع و گسترده این استان در عرصه‌های فرهنگی در طول تاریخ این استان اشاره کرد و گفت: معرفی هویت تاریخی و در عین حال صیانت از آن مسئولیتی خطیر برای تمامی نهادها است.

وی افزود: زمانی که سخن از اردبیل به میان می‌آید، می‌توان از قهرمانان، فضلا، هنرمندان و پژوهشگران متعددی یاد کرد و این سرزمین مهد پرورش هنرمندان و چهره های بزرگ بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: بخش مهمی از هویت تاریخی این استان مربوط به دوره صفویه است و به همین دلیل روزی به نام روز ملی اردبیل در 4 مرداد همزمان با تشکیل سلسله صفویه نام گذاری شده است.

وی با تاکید به اینکه همه ساله این روز با برنامه‌های متنوع گرامی داشته می شود، اظهار کرد: رویکرد برنامه‌ها در سال جاری مردمی و پژوهش محور اتخاذ شده تا بتوان نسبت به تبیین جایگاه صفویه اقدام کرد.گرد

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل گفت: با پایه ریزی بسیاری از برنامه‌های علمی می‌توانیم در سال‌های آتی شاهد اطلاع‌رسانی گسترده و انتقال این میراث معنوی به نسل‌های آتی باشیم.

همچنین نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت معرفی هر چه بیشتر هویت تاریخی استان اردبیل تاکید کرد و گفت: به ویژه این مهم باید برای نسل امروزی برنامه ریزی شود.

محمد فیضی افزود: توجه به هویت دینی و ملی ضرورت مقابله با هرگونه تهدید وتحریم داخلی و خارجی است و تمامی نهادها باید در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/س

گرامیداشت هفته اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.