شناسایی و دستگیری شکارچی قوچ اوریال در تربت جام

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: با تلاش محیط بانان شکارچی یک راس قوچ میش اوریال در یکی از مناطق حفاظت شده این شهرستان دستگیر شد.

شناسایی و دستگیری شکارچی قوچ اوریال در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد علی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: به دنبال گزارشات مردمی و در بازرسی از یک واحد مسکونی در این شهر، اجزای بدن یک راس قوچ میش کشف و ضبط شد.

او تصریح کرد: شکارچی متخلف نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد ضمن آن که در بازرسی از منزل یاد شده سه قطعه پرنده کپک، یک قطعه چکاوک و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی به همراه متعلقات نیز به دست آمد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: بر اساس قوانین حفاظت محیط زیست، شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران زنده یا تلف شده و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان محیط زیست جرم محسوب می‌شود و حبس و جزای نقدی به دنبال دارد.

علی پور افزود: قوچ وحشی اوریال از گونه‌های جانوری شاخص تربت جام است که به علت همجواری این منطقه با کشور افغانستان احتمال می‌رود از زیرگونه‌های این کشور باشد.

او با اشاره به کمبود نیروی محیط بانی در شهرستان‌های تربت‌جام و صالح‌آباد ، ادامه داد: شش هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع عرصه جنگلی و بیابانی حوزه استحفاظی محیط زیست این دو شهرستان است.

انتهای پیام//ع.م

شکارچی قوچ میش اوریال در تربت جام دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار