ساماندهی ۱۵۰۰ شی باستانی در گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۱۵۰۰ قلم شی باستانی در استان ساماندهی و مرمت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: به منظور حفاظت از اشیا باستانی موزه رشت قراردادی با موضوع ساماندهی ۱۵۰۰ قلم از اموال منقول تاریخی- فرهنگی اشیا موزه باستان شناسی رشت منعقد شد.

وی با اشاره به ساماندهی این اشیا، افزود: ساماندهی تعداد ۱۵۰۰ قلم شی از مفاد قرارداد است که شامل مستند نگاری، تفکیک، طبقه بندی، کارشناسی اموال، الصاق برچسب، شماره گذاری اموال فرهنگی- تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در خصوص مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار بوده که انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: این عملیات که زیر نظر اداره کل موزه‌ها و اموال فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور و معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان گیلان انجام شده است پس از مستند نگاری لیست اشیا در فرم‌های سه برگی و دفاتر و سپس در نرم افزار جام ثبت شد.

شهرود امیر انتخابی تصریح کرد: همه اطلاعات مربوط به این مستند نگاری در موزه رشت ثبت و ضبط شده است و علاقمندان و دانشجویان می‌توانند به منظور بهره برداری با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی به این اطلاعات دسترسی یابند.

 

انتهای پیام / ق 

 

مرمت و ساماندهی ۱۵۰۰ شی باستانی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.