حنطوش‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای روش درمانی پروفیلاکسی برای بیماران هموفیلی کمتر از ۱۵ سال

رئیس اداره تالاسمی و هموفیلی وزارت بهداشت گفت: با تلاش و پیگیری مستمر، روش درمانی پروفیلاکسی از سال ۹۶ در کشورمان اجرایی شده است.

روش درمانی پروفیلاکسی برای بیماران هموفیلی کمتر از ۱۵ سال، اجرا می‌شودراضیه حنطوش‌زاده، رئیس اداره تالاسمی و هموفیلی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وقتی که بیماران هموفیلی دچار خونریزی می‌شوند به دلیل نبود فاکتور  انعقادی خون، خونریزی بند نمی آید.

او ادامه داد: درمان بیماران مبتلا به هموفیلی به دو صورت عنداللزوم و پروفیلاکسی انجام می شود و از آنجا که در روش عنداللزوم، پس از هر بار خونریزی در بیماران هموفیلی عوارض تخریبی به جای می ماند، در برخی از کشور‌ها برای بیمارانی که توان مراقبت از خود را ندارند، روش درمانی پروفیلاکسی انجام می‌شود.

رئیس اداره تالاسمی و هموفیلی وزارت بهداشت افزود: در روش درمانی پروفیلاکسی به صورت مرتب و دوره‌ای دارو‌های فاکتور ۷ و ۸ به بیمار تزریق می‌شود و این روش باعث می‌شود تا از خونریزی‌های ناگهانی و خود به خود پیشگیری شود.

حنطوش‌زاده اضافه کرد: بر اساس مجوز وزارت بهداشت برای بیماران کمتر از ۱۵ سال که دچار عارضه شدید هموفیلی هستند روش درمانی پروفیلاکسی اجرا می‌شود و از ۵۰۰ نفری که این روش درمانی برای آن‌ها انجام می‌شود تعداد خونریزی‌ها پس از درمان، بسیار کم و در مواردی به صفر می‌رسد.


بیشتر بخوانید:ماجرای کمبود دارو‌ی بیماران هموفیلی


رئیس اداره تالاسمی و هموفیلی وزارت بهداشت تصریح کرد: با تلاش و پیگیری مستمر کمیته مشورتی هموفیلی و وزارت بهداشت، روش درمانی پروفیلاکسی از سال ۹۶ در کشورمان اجرایی شده است و عوارض بسیار کمتری در آن دیده شده است.

او گفت: بیماران هموفیلی هیچ مشکلی از نظر کمبود دارو یا دسترسی به دارو‌های خارجی و تولید داخل ندارند و تمام خدمات بهداشتی-درمانی آن‌ها به خوبی در سراسر کشور ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

مشکلی در تامین داروی بیماران هموفیلی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.