غنی و عبدالله کارزار انتخاباتی را با کنایه زنی و انتقاد از یکدیگر آغاز کردند

عبدالله و اشرف غنی در نخستین سخنرانی تبلیغات خود به شدت از هم انتقاد کرده و کنایه زدند.

انتقادات و کنایه زنی های «غنی» و «عبدالله» به یکدیگر در نخستین روز مبارزات انتخاباتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان و «اشرف غنی»، رئیس جمهور کنونی این کشور در نخستین سخنرانی تبلیغات خود به شدت از هم انتقاد کرده و به یکدیگر کنایه زدند.

عبدالله روز گذشته با حضور صدها نفر از هوادارانش در یکی از هتل های کابل با شعار «همگرایی و ثبات» رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد و تاکید کرد که به درخواست سه حزب جمعیت اسلامی، جنبش ملی و حزب وحدت خود را نامزد کرده است.

عبدالله در سخنرانی خود گفت: غنی در پنج سال گذشته فرصت‌ها را از افغانستان گرفت و کسی که در دادستانی  پرونده فساد مالی دارد را به عنوان معاون وزارت مالیه گماشته است.

این نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به برکناری و محاکمه عبدالرزاق وحیدی، وزیر پشین مخابرات که دوبار در دادگاه تبرئه شد اشاره کرد و برخورد اشرف غنی را با مردم افغانستان دوگانه خواند.

عبدالله عبدالله همچنین با اشاره به اشتباه چند روز پیش اشرف غنی حین دکلمه شعر مولانا گفت: «خود را میراث دار مولانا و بیدل هم معرفی می کنند اما کمترین احترام به آن شخصیت‌ها همین است که همان شعرش را درست بخواند.»

اشرف غنی نیز در روز اول کارزار انتخابات ریاست جمهوری کنایه هایی به عبدالله و دیگر نامزدها داشت.

وی با اشاره به انتخابات گذشته با کنایه به تیم رقیبش عبدالله گفت: در صورت برنده شدن تیم «دولت ساز» به جاده‌ها نریزید و از قبول نمودن نتایج خودداری نکنید.

اشرف غنی همچنین با ذکر اینکه فعالیت های همسر وی (رولا غنی) داوطلبانه است گفت: «بانوان نامزدها کجا هستند؟! درباره حقوق بانوان گپ می‌زنند، اما کجا هستند اعضای خانواده هایشان؟»

گفتنی است که عبدالله عبدالله به همراه عنایت‌الله بابر فرهمند به عنوان معاون اول و اسدالله سعادتی به عنوان معاونت دوم وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است.

اشرف غنی نیز با معاونت اول امرالله صالح و معاونت دوم سرور دانش پا به رقابت های انتخاباتی گذاشته است.

مهلت 60 روزه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از روز گذشته آغاز شد و مردم در روز 6 میزان/ مهر به پای صندوق های رای خواهند رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار