در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود بودجه؛ مانعی برای فعال شدن پارک ‌علم و فناوری دانشکاه تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر تاثیر پارک‌های علم و فناری بر صنعت از نبود بودجه کافی پارک این دانشگاه انتقاد کرد.

بودجه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فقط ۶ ماه اول سال تایید شده استعباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه پارک علم فناوری این دانشگاه، بیان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۰ به نام مرکز رشد کار خود را آغاز کرده است و شرکت‌های بسیار زیادی زیر نظر این شرکت فعالیت دارند به طوری که زمینه خوبی برای اشتغال  جوانان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با استفاده از ایده‌های جدید توانسته است به درآمد ناخالص کشور هم کمک کند، گفت:  صنعت ما بر پایه نفت، پتروشیمی، فولادسازی  بنا شده و یکی از اصلی‌ترین مسایل مطرح شده در آن بحث دیجیتال است که می‌توان در این حوزه بسیار قدرتمند شد.

زارعی هنزکی با بیان اینکه امروز در عصر انقلاب صنعتی چهارم یا انقلاب دیجیتال هستیم، ادامه داد: دنیا مسائلش را براساس دیجیتال حل می‌کند؛ تحول دیجیتال در دنیا سال‌هاست که شروع و باعث شده است کشور‌ها بتوانند مسائل‌شان را حل کند،  از این رو توصیه می‌شود که بر اساس دیجیتال کارها را پیش ببریم و در این حوزه خود را قدرتمند کنیم.


بیشتر بخوانید: رشد ۳۰ درصدی بودجه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران


پارک علم و فناوری دانشگاه  شرایط مناسبی ندارد 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران  با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، دانشگاه تهران را دچار کمبود بودجه کرده است، گفت: ۲۷ درصد بودجه برای ۶ ماه تایید شده و تا ۵۰ درصد ۶ ماه اول داده شده اما بقیه بودجه باقی مانده است.

زارعی بیان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیشتر از سایر پارک‌ها نیاز به تامین بودجه دارد و  برای اینکه بتوانیم در کارها قوی شویم باید این نیاز را تامین کنیم که متاسفانه اکنون پارک علم و فناوری دانشگاه  شرایط مناسبی ندارد  البته امیدواریم در بودجه امسال  که با افزایش حدود ۷۰ الی ۸۰ درصدی همراه است،  شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار