رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛

تعمیر ۱۳۷۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان لرستانی

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در چند ماه اخیر در لرستان به مردم پرداخت شده‌است، گفت: ۱۳۷۰۰ واحد مسکونی در این استان تعمیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا تابش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مناطق سیل‌زده لرستان گفت: استان لرستان حدود ۲۱ هزار واحد تعمیری و احداثی آسیب‌دیده از سیل دارد که از این تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ واحد احداثی و ۱۴ هزار واحد تعمیراتی است.

او افزود: در استان لرستان در مجموع ۱۵ هزار و ۱۵۴ واحد تعمیراتی را شروع کرده‌ایم که در حال حاضر کار تعمیر ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد به اتمام رسیده و طی روز‌های آینده با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در مجموع ۲۸۸ میلیارد تومان پول جهت واحد‌های تعمیری و احداثی به مردم و ۷۳ میلیارد تومان بلاعوض نیز پرداخت شده‌است، عنوان کرد: حجم گسترده‌ای حدود ۳۵۰ میلیارد تومان طی چند ماه اخیر در استان لرستان به مردم پرداخت‌شده و هم‌چنین حدود ۱۵ هزار تن سیمان، ۵۲۲ اسکلت و ۲ هزار و ۹۰۰ تن مصالح فولادی در اختیار مردم قرار داده شده‌است.

او با اشاره به واحد‌های احداثی بیان کرد: کار واحد‌های احداثی به‌شدت شروع شده و در همین راستا ۶ هزار و ۴۰۰ واحد آواربرداری و ۵ هزارو ۵۰۰ واحد پی‌کنی شده‌است، بر همین اساس در مراحل مختلف کار هستیم و می‌توان گفت چنانچه معادل‌سازی کنیم و از صفر شروع کرده باشیم تاکنون هزار و ۵۰۰ خانه را تمام کرده‌ایم.

تابش در رابطه با سایر فعالیت‌های بنیاد مسکن کشور در استان لرستان گفت: دستگاه‌های مسئول موظف شده‌اند کارشان را انجام بدهند، به وزارت نیرو حدود هزار میلیارد تومان اعتبار و وزارت راه‌وشهرسازی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ و موظف شده‌است، بنیاد مسکن نیز پروژه‌های محدودی در پلدختر، چم‌مهر و بابازید جهت کمک به وزارت نیرو به‌عهده گرفته‌است.

انتهای پیام/ د

پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان لرستان

برچسب ها: مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.