لاهیجان به شبکه شهر‌های خلاق کشور می‌پیوندد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان، اهتمام به پیوستن این شهر به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در جلسه تبیین آیین نامه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر که به ریاست فرماندار لاهیجان تشکیل شد، افزود: شهر لاهیجان بر اساس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فنی و انسانی در دسترس برای پیوستن به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر اعلام آمادگی کرده و تاکنون در جهت فراخوان راه اندازی این شبکه اقدام شده است.

وی بر ضرورت و اهمیت وجود طرح‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای پیوستن به شبکه شهر‌های خلاق از سوی مسوولان تاکید و اضافه کرد: برنامه‌های خوبی در شهر لاهیجان وجود دارد تا این شهر به شبکه شهر‌های خلاق ایران بپیوندد و افراد سرمایه گذار را معرفی نماید.

نادری ضمن تبیین دستورالعمل شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر برای اعضای انجمن‌های فرهنگی و هنری لاهیجان خاطرنشان کرد: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ وهنر می‌تواند همانند رویداد پایتخت کتاب ایران تاثیر فراوانی در گستردگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشد و چنانکه دو دوره لاهیجان نامزد پایتخت کتاب و این کار منجر به افزایش کتابخوانی و گستردگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب از جمله باشگاه کتابخوانی شد.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری هر دستگاه در شهرستان از جمله دانشگاه آزاد در اختیار اهداف فرهنگی شهرستان قرار گیرد و از این ظرفیت‌ها در جهت ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان استفاده تا بستر‌های شهر خلاق فراهم شود.

نادری ادامه داد: ریاست شورای برنامه ریزی این طرح در شهرستان‌ها به عهده فرماندار است و هرگونه تصمیم گیری که در این شورا صورت گیرد؛ سایر واحد‌های دستگاه‌های در گیر طرح پیگیر مصوبات آن خواهند بود.

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز گفت: ذات خلقت با هنر در آمیخته و سرزمین ایران در دنیا مهد هنر شناخته می‌شود و شهر لاهیجان نیز دارای پیشینه فرهنگی غنی و سابقه طولانی است و خاستگاه تشیع علوی بوده و اخیرا در این شهر اتفاقات خوب فرهنگی افتاده و می‌افتد و شهرستان لاهیجان از نظر فرهنگی در استان اول است.

سید اسماعیل میرغضنفری افزود: در مقوله‌های فرهنگی باید از سختگیری‌ها پرهیز کرد و به نگاه عام توجه شود تا عموم مردم بتوانند از جشنواره‌ها و آثار فرهنگی لذت ببرند.

وی ادامه داد: کتابخانه سیار برای کودکان در سطح شهر لاهیجان طراحی و راه اندازی می‌شود و این کتابخانه باید مناسب برای کودکان و جذاب باشد.

نایب رییس انجمن مفاخر لاهیجان نیز گفت: انجمن مفاخر هشت ماه است که در شهر لاهیجان فعالیت خود را شروع کرده و این شهر پتانسیل‌های زیادی در رابطه با مسائل فرهنگی دارد، ولی امکانات فرهنگی آن کافی نیست.

اکبر شاهانی برگزاری برنامه‌هایی برای ارج نهادن به پیشکسوتان، ارج و احترام به مفاخر فرهنگی و هنری لاهیجان، تهیه مکانی مناسب برای استقرار موقت و یا دائم انجمن مفاخر و آثار فرهنگی را خواستار شد.

انتهای پیام/آ

لاهیجان هم به شهر خلاق فرهنگی می پیوندد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.