بومی سازی طرح‌های ساحلی در آستارا

فرماندار بندر آستارا با انتقاد از کاربرد برخی سازه‌های غیر بومی در ابنیه طرح‌های ساحلی، استفاده از نماد‌ها و امکانات بومی و محلی در آن‌ها را، برای جذابیت و رونق گردشگری خواستار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رستم زاد فرماندار آستارا گفت: نوار ساحلی، بیشتر از نقاط دیگر در تابستان مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و باید در معماری آلاچیق‌ها و بخش‌های خدماتی طرح‌های سالمسازی باید به جای حصیر و سازه‌های مربوط به استان‌های جنوب کشور، از امکانات بومی خطه شمال استفاده شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی با جذب سرمایه گذار به بومی سازی و توسعه طرح‌های سالمسازی اقدام کنند و برای پاکسازی ساحل هم، از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

فرماندار آستارا گفت: برای تقویت گشت و نظارت در نوار ساحلی، دو دستگاه جت اسکی در اختیار هیات نجات غریق قرار گرفت و از اوایل تابستان تاکنون دو گردشگر در مناطق شنا ممنوع آب‌های ساحلی آستارا غرق شده اند.

رستم زاد افزود: در فصل تابستان برخی جرائم عمومی در شهرستان آستارا افزایش می‌یابد و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت، از ظرفیت سپاه و نیرو‌های بسیج استفاده کند.

وی ادامه داد: در تابستان به علت کثرت گردشگر، با افت فشار آب و نیاز بیشتر به افزایش سهمیه آرد، مواجه هستیم و شرکت آب و فاضلاب شهری با اجرای طرح‌های لازم به تقویت شبکه اقدام کرده است و سهمیه آرد آستارا نیز افزایش خواهد یافت.

فرماندار آستارا گفت: ۹۳ غرفه در نمایشگاه‌های دائمی آستارا برای عرضه صنایع دستی و محصولات فرهنگی اختصاص یافته است و دست فروشان و دلالان مقابل پایانه مرزی آستارا به آن غرفه‌ها منتقل شوند.

رستم زاد از بخشداران و دهیاران خواست به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و بدون پروانه در روستا‌ها حساسیت بیشتر داشته و نظارت ویژه‌ای اعمال کنند.

شهردار آستارا هم بیان کرد: با هر گونه سد معبر در معابر و خیابان‌ها برخورد می‌شود و در روز‌های گذشته، برخی تاسیسات شهرداری در پارک‌ها و بوستان‌ها به سرقت رفته است.

جواد معیتی گفت: در فصل تابستان روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا جمع آوری می‌شود و شهرداری این شهر سه سال پیاپی، رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا را در استان گیلان کسب کرده است.

انتهای پیام/آ

طرح های ساحلی بندر مرزی آستارا بومی سازی می شود

برچسب ها: ساحلی ، بومی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.