شیر مادر انتخابی ایمن برای سلامتی و رشد شیرخواران و کودکان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: شیر مادر یک غذای ایده ال و انتخابی ایمن برای سلامتی و رشد شیرخواران و کودکان است.

شیر مادر انتخابی ایمن برای سلامتی و رشد شیرخواران و کودکانمحمد رحیمیان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: شیر مادر همه نیاز‌های تغذیه‌ای و ایمنی شیرخواران زیر شش ماه را تامین می‌کند مقدار آب موجود در شیر مادر کافی است و شیرخواران در ۶ ماه اول حتی در آب و هوای گرم نیاز به آب اضافی ندارند.

او بیان کرد: ترکیب چربی شیر مادر برای رشد مغز، چشم و سلامت عروقی شیرخوار بی نظیر است و بهتر از سایر شیر‌ها هضم و جذب می‌شود وحدود ۷۰ تا ۹۰ درصد آهن شیر مادر جذب بدن شیرخوار می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: شاخص توصیه شده وزارت بهداشت برای مصرف شیرمصنوعی در کشور کمتر از ۱۰ درصد است که این شاخص در پایان سال ۱۳۹۷ در شهرستان تربت جام ۹.۷% بوده و در سه ماهه ابتدای سال ۹۸ شاهد کاهش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

او بیان کرد: در همین راستا از ابتدای سال ۹۸ کمیسیون شیر مصنوعی شهرستان واقع در مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۴ شهری (جنب بوستان معلم) جهت مشاوره به مادران شیر ده در امر شیر دهی و پاسخگویی به مشکلات شایع در این دوران ۳ روز در هفته فعال می‌باشد.

انتهای پیام//ز. ج



کاهش چشم گیر مصرف شیر مصنوعی در شهرستان تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.