دانش آموزان هلال احمری سفیران بشردوستی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اعضای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر سفیران بشردوستی هستند.

دانش آموزان هلال احمری سفیران بشردوستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به گسترش رفتار‌های بشردوستانه در جامعه توسط جمعیت هلال احمر در مراسم اختتامیه چهارمین دوره اردو‌های دوستی منطقه جنوب و جنوب شرق کشور ویژه دختران گفت: ترویج و تحکیم اصل بشردوستی و فرهنگ سازی خدمات داوطلبانه امدادی، عام المنفعه و فراهم آوردن زمینه‌ی مناسب جهت شناخت عینی در بین آحاد جامعه توسط دانش آموزان و نوجوانان از اهداف برگزاری اردو‌های دوستی است.

فلاح با اشاره به اینکه کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در جامعه ایران اسلامی نهادی دانش‌آموزی، غیرسیاسی و غیر‌دولتی است، افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون‌ها در مدارس در راستای اهداف جمعیت هلال‌احمر برای تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و تفاهم، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تأمین احترام انسان‌ها است.

وی ادامه داد: شرکت در فعالیت‌های بشردوستانه، کار تیمی و همچنین احساس مفید بودن را نیز از اهداف اردو‌های دوستی عنوان کرد و گفت: ساداکو تنها کودکی نبود که در فاجعه هیروشیما آسیب دید، ولی اتفاقی که برای این کودک ژاپنی افتاد باعث شد تا درنای اوریگامی به نماد صلح تبدیل شود.

وی بیان کرد: تعامل برای انجام فعالیت‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها منطبق بر نیاز‌های همسو با اهداف جمعیت تحققی است که در برنامه‌های هدفمند سازمان جوانان مشاهده می‌کنیم و خواستار آن هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: ایجاد پویایی، خودباوری و احساس مسئولیت در شرایط زندگی جمعی علی‌رغم تفاوت‌های فردی و اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که برای دانش آموزان در این اردو‌ها به دنبال هستیم.

انتهای پیام /ح

دانش آموزان هلال احمر سفیران بشردوستی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار