مدیریت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان:

اصفهان قطب رشته‌های تربیت معلمِ کشور/تحصیل ۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان

عروف زاده: هم اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوی درحال تحصیل داریم که امسال با جذب بیش از هزار و ۳۴۳ دانشجوی پیوسته و ۸۰۰ دانشجوی مهارت جو، جمعیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد.

عروف زاده، مدیریت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان با سابقه ۸۲ ساله، رسالت تربیت نیروی انسانی و توانمندسازی معلم‌ها را بر عهده گرفت و محوریت دروس و آموزش‌های این دانشگاه بر مدار تربیت محوری است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های علوم تربیتی و آموزش ابتدایی تحصیل می‌کنند ادامه داد: تا این لحظه ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوی در حال تحصیل داریم که امسال با جذب هزار و ۳۴۳ دانشجوی جدید پیوسته و ۸۰۰ دانشجوی مهارت جو، تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به بیش از ۵ هزار نفر خواهد رسید.

مدیریت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به کمبود معلم درسطح کشور، دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت خود در حال فعاالیت است، در استان اصفهان ظرفیت هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بیش از ۴۰۰ استاد مدعو، اساتید پی اچ دی، ۴۱۵ استاد حق التدریس و ۴۷ نیروی هیئت علمی با روند دقیق بررسی بررسی صلاحیت اساتید مشغول به کار می‌باشند.



درخشش دانشگاه فرهنگیان اصفهان در سطح کشور



عروف زاده ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور در ۱۸ رشته مختلف دانشجو می‌پذیرد که استان اصفهان ۱۵ رشته را پوشش می‌دهد و در رشته‌هایی مانند آموزش فیزیک، شیمی، زیست، ریاضی، علوم اجتماعی، کودکان استثنایی و تربیت بدنی به عنوان قطب اصلی کشور شناخته می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان اصفهان در مسابقات وزارت علوم در سطح کشور مقام اول را کسب کرد، همچنین دختران دانشجوی ما در جشنواره‌های فرهنگی کشور صاحب مقام شدند و استان اصفهان در کل کشور درردیف اول ارزیابی فرهنگی قرارگرفت.

مدیریت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مکلف کردن همه دستگاه‌ها برای تقویت همکاری با دانشگاه فرهنگیان گفت: به همین منظور، امسال تفاهم نامه‌هایی در سطح استان با دانشگاه جامع علمیکاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه مالک اشتر، شهرک علمی تحقیقاتی و اداره کل کتابخانه‌ها داشتیم و هم اکنون در حال برنامه ریزی برای برای انعقاد تفاهم نامه با نیروی انتظامی، سازمان اوقاف و اداره فرهنگ و ارشاد هستیم.

عروف زاده ادامه داد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعداز اتمام تحصیلات و گذراندن آزمون‌های مختلف استخدام می‌شوند و حتی در طول دوره تحصیل مبالغی را به عنوان شهریه دریافت می‌کنند، همچنین طول دوره خدمت دانشجویان پسر به عنوان سنوات برایشان در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: دانشجویان قبل از استخدام، باید دوره‌های آزمون صلاحیت پزشکی را بگذرانند و بعد از آن تیمی سه نفره متشکل از روان شناس، متخصص علوم تربیتی و کارشناس علوم دینی، صلاحیت افراد را بررسی کرده و در صورت کسب حداقل امتیاز که ۷۵ از صد می‌باشد، نتیجه به سازمان سنجش ارجاع داده می‌شودو بعد از اعلام نهایی آزمون سازمان سنجش، نتیجه نهایی اعلاممی شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار