جمالی نژاد به باشگاه خبرنگاران جوان خبرداد؛

کلنگ زنی خط چهار متروی مشهد امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام می شود/ تامین قطار‌ها از شرکت واگن سازی تهران و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)

کلنگ زنی خط چهار متروی مشهد با حضور معاون اول رئیس جمهورمعاون عمرانی وزیر کشور گفت: با کلنگ زنی خط چهار متروی مشهد و آغاز عملیات اجرایی این خط با حضور اسحاق جهانگیری،  حمل و نقل عمومی مشهد وارد مرحله جدید از تکامل خود شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور توضیحاتی را درباره متروی مشهد اظهار کرد: چهار خط مصوب قطارشهری در مشهد تعریف شده که خط یک و دو احداث شده است. خط یک به طول ۲۴ کیلومتر و خط دو نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر در حال خدمت رسانی هستند.

او افزود: هم اکنون ۱۴ کیلومتر از خط سوم احداث شده که این خط به طول ۲۸ کیلومتر و دارای ۲۴ ایستگاه است که پیش بینی می‌شود فاز اول این خط طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.  

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص خط چهار متروی مشهد عنوان کرد: طول این خط که عملیات اجرایی آن ۱۸ مرداد با حضور معاون اول محترم  رییس حمهوری آغاز شد ۱۷.۵ کیلومتر و دارای ۱۵ ایستگاه می‌باشد.

او ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیون ریال منابع عمومی و بیش از ۱۱ هزار و ۱۷۰ میلیون ریال  منابع داخلی در متروی مشهد هزینه شده است و محوز انتشار ۲۹ هزار میلیارد ریال  اوراق مشارکت برای توسعه متروی مشهد توسط شهرداری  صادر شده که بازپرداخت نیمی از آن برعهده دولت می‌باشد.

جمالی نژاد درباره وضعیت تأمین ناوگان متروی مشهد نیز اظهار کرد: از محل خرید دو هزار دستگاه واگن مترویی، بخش‌هایی از واگن‌های موردنیاز مشهد تامین می شود. همچنین، برای تامین واگن‌های خط دو نیز قراردادی بین پیمانکار GC (قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ) و واگن سازی تهران منعقد شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما برای تامین منابع لازم برای توسعه خطوط مترو، همچنین تامین و پرداخت اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها از محل طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای، ماده ۱۲ و یارانه بلیت و یش بینی و پرداخت بدهی‌های سهم دولت بابت اوراق مشارکت منتشر شده از محل اعتبار مستقل پیش بینی های لازم را انجام داده ایم. البته  پیشنهاد اخذ مجوز‌های خاص برای استفاده در پروژه‌های قطار شهری از صندوق توسعه ملی را هم به مسئولان ارائه کرده ایم.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار