آیا بیمار فوت شده در خوزستان به تب کریمه کنگو مبتلا بود؟

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان به تشریح نحوه و علت مرگ بیماری که مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو بود پرداخت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید مهدی حسینی زاده سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: طی چند روز گذشته ویدیویی مبنی بر فوت یک بیمار بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در فضای مجازی منتشر شد که بیماری ۲۳ ساله در ۹مردادماه جاری با علائم درد شکم و بی حالی به بیمارستان سینا مراجعه کرد و بر اساس تشخیص احتمالی تحت درمان‌ و آزمایش‌های لازم  انجام شد.

او اضافه کرد: طبق معاینات و آزمایش‌های اولیه یکی از تشخیص ها، احتمال بیماری عفونی تب کنگو کریمه بوده است که علاوه بر شروع درمان، نمونه آزمایش‌ها جهت تحلیل دقیق‌تر به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شد.

حسینی زاده ادامه داد:  این بیمار که ۱۲ مرداد فوت کرد، به دلیل دریافت نشدن جواب آزمایشات تکمیلی از تهران، کارشناسان بهداشتی مجبور به دفن بیمار بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل قرنطینه‌ای شدند و پس از دریافت جواب آزمایشات تکمیلی؛ مشخص شد که فرد فوت شده به بیماری عفونی تب کریمه کنگو مبتلا نبوده است.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان  مشاهده نشده است لذا و شهروندان اخبار و اطلاعیه‌های حوزه سلامت را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نداشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.