مدیرکل اخبار استان‌های صداوسیما در بجنورد؛

اهمیت نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فراورده‌های خبری

مدیرکل اخبار استان‌های صداوسیما بر نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فراورده‌های خبری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی علوی مدیرکل اخبار استان‌های صداوسیما، درنشست کمیسیون خبر این جشنواره، ملاک عمل داوران جشنواره را در بخش خبر و گزارش‌های خبری، نوآوری، توجه به نیاز مخاطب، گزارشی بودن مستند، پرداخت محتوایی و شکلیِ موضوع، انسجام درونی، وحدت موضوع و کارگردانی، روانی قلم و قدرت اقناع مخاطب با استفاده از سند و تصویر عنوان کرد.

علوی افزود: محور کار، نباید خبرنگار بلکه باید سوژه باشد.

او با بیان اینکه میزان نقش آفرینی میدانی خبرنگار باید به اندازه باشد اظهار کرد: استفاده از کادر ثابت و پرهیز از زوم و زوم بک‌های بدون هدف، بسیار مهم است.

مدیرکل اخبار استان‌های صداوسیما بر تهیه مستند‌های تحقیقاتی و قوت ایده و تدوین و جریان سازی آن‌ها تاکید کرد و گفت: در اخبار مکتوب هم استفاده از پیشینه خبر اهمیت دارد.

علوی افزود: در گزارش‌های رویداد محور در خبر و فضای مجازی، براساس مدل ۳۶۰ درجه عمل کنید به عبارت دیگر تاثیر و تاثرات خبر در مجموعه‌های خبری و فضای مجازی بر یکدیگر را منعکس کنید و رویداد را به حال خود رها نکنید.
انتهای پیام/ ر

اهمیت نوآوری و توجه به نیاز مخاطب در فراورده‌های خبری

برچسب ها: صدا وسیما ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.