پرونده ۱۲ متخلف صید به کجا رسید/ برخورد با صیادان الکترو شوکر به دست/ تشکیل کارگروهی برای بررسی آب خواری در تالاب شادگان

دادستان شادگان از ارجاع پرونده ۱۲ صیاد متخلف در دادسرای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیانی راد دادستان شادگان گفت: صیادان متخلف با استفاده از الکتروشوکر به صید غیرمجاز ده‌ها هزار بچه ماهی در تالاب شادگان اقدام می‌کنند و احیای حقوق عامه و پیگیری اجرای سریع قانون و دستورالعمل آن از اولویت‌های دادستانی است.

او افزود: افراد سودجو بصورت فراگیر، بجای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز و برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند و این روش غیرقانونی منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی خواهد شد.

کیانی راد با اشاره به صید با الکترو شوکر بیان داشت: سلامت و بهداشت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد و باعث کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آبزی می‌شود.

دادستان شادگان ادامه داد: سودجویان به خاطر منفعتشان به مرگ روزانه ده هزار ماهی با این وسیله اقدام می‌کنند که با ورود قاطع مدعی العموم ۱۲ صیاد متخلف دستگیر و ادوات غیرمجاز آن‌ها کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول گفت: تالاب بین المللی شادگان سیراب شده و زندگی دوباره‌ای برای بوم زیست تالاب ایجاد شد، اما متاسفانه برخی از افراد سودجو خروجی تالاب‌ها را باز کردند تا با خشک شدن تالاب بتوانند برای منافع بیشترشان پرنده‌های کمیاب دنیا را صید کنند.

او افزود: با ورود به موقع دستگاه قضایی دستورات لازم برای رفع این معضل داده شد تا با ایجاد بتون ریزی جلوی خارج شدن آب از تالاب گرفته شود و کارگروهی دراین رابطه تشکیل شده است و با هرگونه قصور احتمالی برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/م

برخورد قانونی با متخلفان صید در شادگان

برچسب ها: محیط زیست ، دادسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.