پیام آور صلح سوریه‌ای با اسب به رشت رسید

عدنان عزام سوارکار جهانگرد اهل سوریه که سفر تاریخی خود را از دمشق سوار بر اسب آغاز کرده وارد رشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عدنان عزام سوارکار سوریه‌ای گفت: من به همراه  دو راس اسب از کشور سوریه سفرمان را شروع کردیم، پس از عبور از کشور عراق در حال حاضر در ایران هستیم و پس از آن راهی کشور روسیه خواهم شد.

او افزود: این حرکت تاکیدی بر پیروزی محور مقاومت به ریاست بشار اسد رییس جمهور سوریه، رهبر معظم انقلاب ایران و پوتین رییس جمهور روسیه ضد تروریسم جهانی است.

عزام تصریح کرد: من این پرچم پیروزی را از دمشق، بغداد، تهران تا مسکو حمل می‌کنم تا این پیروزی را علیه داعش و کسانی که به او کمک کرده اند از جمله اسرائیل و امپریالیسم امریکا جشن بگیریم.

عدنان عزام تصریح کرد: بغداد، تهران و مسکو حامیان زندگی و حیات مردم سوریه هستند و در این ارتباط می‌گوید این پایتخت‌ها و این ملت‌ها با ما در یک سنگر جنگیدند، در نتیجه به این کشور‌ها سفر می‌کنم تا با مردم‌شان دیدار کنم، با خانواده‌های شهدای این کشور‌ها که در خاک سوریه به خون غلطیدند دیدار و به آنان هدایایی نمادین اهدا کنم؛ هدایای با دستخط کودکان سوری.
 
این سوار کار سوریه ای قرار است  این دو اسب همراه خود را هم به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اهدا کند.
 
فواد زمانی دبیر هیات سوارکاری گیلان گفت: فدراسیون سوارکاری با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و با محوریت هیات‌های استانی این سوارکار سوری را در این سفر همراهی کرد تا سفر پنج هزار کیلومتری او از سوریه،عراق، ایران، آذربایجان و روسیه ادامه داشته باشد، سفری که با اسب، ساز و کار جدیدی از دیپلماسی ورزشی را رقم زده است.
 
انتهای پیام/آ

پیام رسان صلح و آرامش به رشت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.