سرپرست حوزه هنری استان سمنان:

هنرمندان تولید محور، حمایت می‌شوند

سید مصطفی حسینی گفت: یکی از اهداف اصلی حوزه هنری تولید و خلق آثار است و از هنرمندانی که به خلق آثار جدید و کار تولیدی می‌پردازند حمایت خواهیم کرد.

هنرمندان تولید محور، حمایت می‌شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید مصطفی حسینی سرپرست حوزه هنری استان سمنان در نشستی با حضور هنرمندان فعال تجسمی استان سمنان به میزبانی حوزه هنری، با اشاره به اینکه هنرمندان تولید محور، حمایت می‌شوند، گفت: یکی از اهداف اصلی حوزه هنری تولید و خلق آثار است و از هنرمندانی که به خلق آثار جدید و کار تولیدی می‌پردازند حمایت خواهیم کرد.

او افزود: هر چند به علت شرایط اقتصادی، فعالیت هنرمندان کمتر شده است و سازمان‌های فرهنگی از جمله حوزه هنری آن طور که باید نمی‌توانند از تولیدات و آثار خلق شده حمایت مالی کنند، اما قطعاً زمانی که به توافق و قرارداد با یک هنرمند برای تولید و خلق اثر رسیدیم از نظر مالی و معنوی در حد توان، همراه خواهیم بود.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان با اشاره به اینکه اگر طرحی برای خلق اثر با موضوعاتی که مد نظر حوزه هنری است توسط هنرمندان ارائه شود حمایت خواهد شد بیان کرد: قرار بر این است که آتلیه و مواد اولیه مورد نیاز را برای هنرمند تدارک ببینیم تا طرح وی به نتیجه و درآمدزایی منجر شود.

حسینی خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان سمنان در سال‌های گذشته جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره منطقه‌ای شعر و داستان «شاهوار» و یا جشنواره منطقه‌ای عکس «آن» را برگزار می‌کرد که به علت حمایت از هنرمندان استانی تصمیم بر آن شد که جشنواره‌های منطقه‌ای به صورت استانی برگزار شود تا هنرمندان استان از سهم بیشتری در جوایز برخوردار باشند و بتوانیم برای استعداد‌های استان خود، برای تقویت آنان برنامه‌ریزی کنیم.

زهره پازوکی مسئول دفتر هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه هنرمندان در برپایی نمایشگاه‌های خود روحیه مشارکتی پایینی دارند و امید است که با حمایت‌های لازمه، این امر تقویت شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های تجسمی با دعوت از اساتید کشوری، بازدید‌های تخصصی از نمایشگاه‌های تجسمی در تهران و شهر‌های بزرگ و همچنین اردو‌های عکاسی و تجسمی در برنامه‌های دفتر هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان قرار دارد.

پازوکی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای سال جاری هشت نمایشگاه پیش بینی شده بود، اما از ابتدای سال تا به حال نزدیک به ۱۴ نمایشگاه در بخش‌های عکس، کاریکاتور، تصویرسازی و نقاشی در حوزه هنری استان سمنان برگزار شده است.

انتهای پیام / م

جشنواره هنری «شاهوار» و عکس «آن» برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار