رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد؛

گردشگری مدرن و پایبند به محیط زیست با ساخت دهکده‌های بوم گردی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورگفت: آموزش‌های مهارتی در کنار همکاری با سایر دستگاه‌های ذیربط و ائتلاف با آنها، به موفقیت منتهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سلیمان پاک رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  در مراسم افتتاح نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور در رشت گفت: توسعه، تحول و پیشرفت در اجرای پروژه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منوط به تدوین پیوستی برای تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند است.

او با بیان این که در همه استان‌های کشور تلاش کردیم بر یک مزیت جدی و استراتژیک آن استان سرمایه گذاری کنیم، افزود: در این راستا برای تربیت نیروی انسانی در آن حوزه با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقداماتی را نیز آغاز می‌کنیم و در گیلان نیز با توجه به شرایط این استان و فرصت توسعه گردشگری و پایبندی به فرهنگ و محیط زیست، حرکت را شروع کرده ایم.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: گردشگری در دنیا یکی از حوزه‌های ارزشمند برای رونق فعالیت‌های اقتصادی است.

پاک با بیان این که در گیلان این فرصت وجود دارد که گردشگری مدرن و پایبند به محیط زیست و الگو‌های آن را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: توانستیم در نخستین دهکده الگویی بوم گردی با پایبندی به این اصول کارمان را آغاز کنیم.

او در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که جامعه ما از جمله در دنیا رو به سالمندی می‌رود و علاقمندی فرهنگی و اجتماعی این قشر کاملا متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به کسب و کار‌های امروز مبتنی بر فناوری‌های جدید، بایستی هم اندیشی مطلوبی بین گردشگری پایبند به محیط زیست و فرهنگ ایجاد کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ و محیط زیست در توسعه، خاطر نشان کرد: در استان‌های خیلی دور، نتیجه توسعه بی ملاحظه و بی توجه به فرهنگ و محیط زیست را دیده ایم.

انتهای پیام/آ

گردشگری در دنیا یکی از حوزه‌های ارزشمند برای رونق فعالیت‌های اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.