رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت گوجه فرنگی غیرمنطقی است/ افزایش قیمت برنج با ممنوعیت واردات

آقاطاهر گفت: با وجود کاهش قیمت گوجه فرنگی، عرضه رب گوجه با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۲ هزار تومان در بازار غیر منطقی است.

 

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی در ایام محرم اظهار کرد: در هفته‌های اخیر قیمت برنج ایرانی با نوساناتی در بازار روبرو شد که بعد از آن مقدار جزئی برنج خارجی به سبب عدم ثبت شفارش و اجرای ممنوعیت هرساله افزایش یافت.

وی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت برنج ایرانی و پاکستانی و ۴ درصدی برنج هندی خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید برنج در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هر چه سریع‌تر باید تمهیداتی اندیشیده شود، در غیر این صورت با گرانی مواجه خواهیم شد.

آقاطاهر درباره آخرین وضعیت بازار روغن گفت: قیمت روغن برای ایام محرم نوسانی نداشته چرا که قیمت گذاری آن دست دولت است، ضمن آنکه عرضه روغن جامد نسبت به گذشته بهبود یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از ثبات قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: در ۱۰ روز گذشته قیمت برخی اقلام حبوبات نوسانات جزئی داشت که درصد آن قابل ذکر نیست و از آن جا که مصرف اقلام حبوبات در سبد کالای محرم بسیار کم است، افزایش قیمتی را برای آن متصور نیستیم.


بیشتر بخوانید: ساز گرانی اقلام اساسی در بازار محرم کوک می شود/ عرضه مناسب راه حلی برای کنترل قیمت کالاها


آقاطاهر ادامه داد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما قیمت چای خارجی ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش یافت که با اعمال نظارت دستگاه نظارتی روند کاهشی به خود گرفته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با انتقاد از قیمت بالای رب گوجه فرنگی دد بازار بیان کرد: علی رغم کاهش قیمت گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی همچنان با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که این نرخ غیر واقعی است و هرچه سریع‌تر قیمت آن باید در بازار کاهش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود کاهش قدرت خرید، تقاضا در ایام‌محرم به سبب نذورات مردم افزایش می‌یابد که در صورت تزریق به موقع کالا، نوساناتی را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/

آغاز روند کاهشی قیمت چای خارجی در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
تلاش کنید تا قیمت رب گوجه فرنگی پایین بیاد الان گوجه کیلویی ۱۱۵۰تومن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
مرگ‌برگرانی
آخرین اخبار