با حضور وزیر کشور برگزار شد؛

نشست سراسری دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین

نشست سراسری دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی با حضور وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

نشست سراسری دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌نشینبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست سراسری دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی با حضور وزیر کشور عصر امروز ( سه‌شنبه ۱۲شهریور) در محل این وزارتخانه برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست سراسری دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین و‌ سکونتگاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد، مدارس و‌دانشگاه‌ها ظرفیت مهمی در موضوع حاشیه نشینی به شمار می‌روند، موضوع تسهیل گری و‌خدمات رسانی به محلات کم برخوردار در جلسات شورای اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری و‌سران قوا مطرح شد.

وزیر کشور افزود: رضایت مندی مردم از اهداف اصلی ما در حاشیه نشینی باید باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه، معتقد نیستم همه محلات کم‌برخوردار حاشیه نشین هستند، تصریح کرد: حاشیه نشینی معنای خاص خود را دارد گاهی اوقات زمانی که به این مناطق می‌روم آن‌ها گلایه‌مند هستند که به ما حاشیه نشین نگویید چراکه ما در این محلات شهید داده‌ایم و در این محله زندگی می‌کنیم باید در تعاریف و به کارگیری واژه‌ها دقت کنیم همچنین آماری که از حاشیه نشینی‌ها وجود دارد به نظر می‌رسد این آمار غلط است.

رحمانی فضلی ادامه داد: اگر نگاه ساختارگرایانه را به درستی بشناسیم، می‌توانیم موضوعات این محلات را اولویت‌بندی کنیم و بر اساس اولویت‌ها کار‌هایی را انجام دهیم و مردمان این مناطق حق قانونی و شهروندی را دارند که از حداقل امکانات همچون آب، برق، خیابان کشی و کوچه بندی برخوردار باشند. آن‌ها از ما تقاضا دارند تا در این موارد مشکلاتشان را حل کنیم.

او با بیان اینکه با محدودیت منابع روبرو هستیم، گفت: از طرفی هم باید اولویت‌ها را هم در نظر بگیریم و نگاه علمی به آن‌ها داشته باشیم.  ما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم یعنی ما باید هماهنگ کننده و منتقل کننده باشیم و سپس از توانمندی‌های خودشان بهره‌مند شویم و همبستگی اجتماعی را تقویت کنیم همچنین نهاد‌های مردمی، خیرین و هیئت‌ها و دانشگاه‌ها را وارد میدان کنیم و آن‌ها را در این امر سهیم کنیم.

وزیرکشور افزود: دستگاه‌هایی که به عنوان حاکمیتی نقش مهمتری را ایفا می‌کند باید اولویت شهرداران شهر‌ها و کلان شهر‌ها را در خدمات رسانی مناطق قرار دهند که می‌توان به شهر‌هایی همچون مشهد، تهران شیراز و اصفهان اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: اربعین امسال، باشکوه‌تر برگزار می‌شود/ مردم در قالب کاروان‌ها ثبت نام کنند


رحمانی فضلی با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی و اداری یک نظام کاملاً متمرکز بخشی و بدون اختیارات است، بیان کرد: البته این نوع نظام پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب شاهد گشایش‌های زیادی بودیم. همچنین در نظام بودجه‌ریزی بیش از ۱۲ درصد اختیارات به استان‌ها نمی‌دهیم که باید این شیوه اصلاح شود.

وزیر کشور ادامه داد: ما ۳۱ شهرستان را احصا کرده‌ایم که نسبت به دیگر شهرستان‌ها بالاترین سطح را از نظر کم برخورداری بهره‌مند هستند. مدلی را طراحی و دستورالعمل را پیش گرفتیم.  ما باید بتوانیم در فضای مناسب نظام برنامه نویسی را عوض کنیم و امکانات ملی را با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای توزیع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار