حجت الاسلام کرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مداحان و ذاکران باید با ارباب تمکن و مکنت اجتماعی ارتباط داشته باشند

کارشناس مذهبی کشورمان گفت: یک مداح معروف باید از ظرفیت موجود استفاده کند و از فرد متمکن و متمول بگیرد و ثروت را تعدیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اخبار ضدونقیض درباره همراهی برخی از مداحان و منبری‌های با برخی از مفسدان اقتصادی و بدهکاران بانکی گفت: اگر مداحی پیدا کردید که در زمان احراز مسئله مورد نظر در کنار یکی از افراد مسئله دار اقتصادی بود، هر چه شما گفتید را قبول می‌کنم. طرف مسئله پیدا کرده است؛ منِ نوعی که علم امام هفتم را ندارم. من الان دارم با آقای قاسمی صحبت می‌کنم، از کجا بدانم ممکن است فردی که امروز با من مصاحبه می‌کند،۶ ماه دیگر خدای ناکرده در «من و تو» باشد!

وی ادامه داد: حضرت امام فرموده اند ملاک حال فعلی افراد است. شما یک مداح را پیدا کنید که با یک آدم مسئله دار اقتصادی در زمان احراز مسئله در ارتباط بوده باشد؛ حالا که جرم احراز شده و یا در مظان اتهام هستند کدام یک از مداحان با این‌ها در ارتباط بودند؟! امام صادق (ع) هم روزگاری در قصر منصور دوانیقی تردد داشته و در روایت معروف است که ایشان می‌گویند اگر عزب‌های بنی هاشم نبودند و مسئله حل مشکل اقتصادی و تجرد آن‌ها نبود، با آدم پولدار کاری نداشتم.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی بیان کرد: اصلا قاعده این است؛ وقتی کسی وجاهتی دارد باید از ظرفیت آن به نحو درست و احسن استفاده کند. یک مداح معروف نیز باید از ظرفیت موجود استفاده کند و از فرد متمکن و متمول بگیرد و ثروت را تعدیل کند؛ یعنی پول را برای فراهم کردن اسباب ازدواج جوان هیئتی که عزب است، صرف کند. در اصل مداحان و ذاکران باید با ارباب تمکن و مکنت اجتماعی ارتباط داشته باشند. اما اینکه برخی افراد می‌گویند یک یا چند نفر از مداحان با مفسدان اقتصادی ارتباط داشته اند، دسیسه است و همه این تخریب‌ها هدفمند هستند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امکان ندارد مداح معروفی بعد از احراز مسئله و اتهام اقتصادی فردی با او ارتباط داشته باشد؛ من مداح و منبری که علم غیب ندارم. این آقا یک فرد به ظاهر متدینی بوده و بعد‌ها کشف شده که بدهکار اقتصادی بوده و مجرم است؛ من که با او زمانی نشست و برخاست داشته‌ام جرمم چیست؟

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار