از ادامه فعالیت های ورزشی کناره گیری می کنم

عضو سابق تیم ملی سه گانه کشور دارنده مقام سوم در مسابقات قهرمانی آسیای میانه و مقام چهارم غرب آسیا در رشته سه گانه به دلیل نبود حمایت های لازم از طرف فدراسیون، از احتمال کناره گیری خود از رقابت های ورزشی در کشور خبرداد.

شکوه طیاره خواجویی،ورزشکار رشته های سه گانه و دوگانه اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،   با انتقاد از نحوه مدیریت ورزش استان و کشورگفت: تعدادی از مسئولین هیات سه گانه اصفهان وهمچنین فدراسیون این رشته،تجربه حضور در عرصه های ورزشی مرتبط با سه گانه و دوگانه را ندارند.

او با اشاره به این که تاکنون حمایت های  فدراسیون ملی سه گانه و همچنین ارگان های ورزشی اصفهان از او ضعیف بوده اظهار داشت: موانعی برای اعزام من به مسابقات ایجاد کردند و به  دلیل همین مشکلات با مخالفت جدی از سوی خانواده برای ادامه ورزش حرفه ای روبه رو هستم.

شکوه طیاره خواجویی با بیان اینکه رفتار های مسئولین ورزشی در این رشته باعث کناره گیری او از شرکت در مسابقات داخلی شده اذعان کرد: با وجود هزینه های بالا و نداشتن اسپانسر و امکانات بسیار کمی که در اختیار دارم، به تنهایی تمریناتم را ادامه می دهم تا آمادگی لازم جهت حضور در رویداد های خارج از کشور را کسب کنم.

او مشکلاتی همچون تغییرات ناگهانی جوی وکمبود فضای مناسب برای تمرین را از دیگر موانع پیش روی خود برشمرد و توضیح داد:تمرینات این رشته به مسافت طولانی نیاز دارد و من مجبور به استفاده از فضای اتوبان و جاده ها برای انجام تمرینات خودهستم که در این رابطه با مزاحمت های برخی افراد  و هشدار های پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر خطرات تمرین در این مکان ها مواجهم،ولی به دلیل نبود فضای بهتر مجبور به پذیرش مشکلات و خطرهای احتمالی در محیط تمرین هستم.

طیاره خواجویی که عنوان اولین بانوی با حجاب شرکت کننده در مسابقات سه گانه برون مرزی را کسب کرده است در انتها انتظارات خود از مسئولین ورزش کشور را این گونه ابراز کرد: من با وجود بی عدالتی هایی که در چند سال اخیر در ورزش حرفه ای با آن ها مواجه بوده ام تصمیم به ادامه فعالیت های ورزشی خود در خارج از کشور گرفته ام اما افراد با استعداد بسیاری وجود دارند که توجه به آن ها می تواند عامل موثری برای پیشرفت ورزش کشور باشد و امیدوارم توجه به این مقوله در دستور کار سازمان های مختلف ورزشی قرار گیرد.

ورزش سه گانه، شامل ۳ رشته دو استقامت، شنا و دوچرخه سواری است که مسافت‌های هرکدام از آن‌ها در رقابت‌های جهانی، با توجه به نوع مسابقه تغییر می‌کند.
مسافت سرعتی: ۷۵۰ متر شنا، ۲۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۵ کیلومتر دو
مسافت استاندارد یا المپیکی: ۱٫۵ کیلومتر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۱۰ کیلومتر دو
مسافت طولانی: ۱٫۹ کیلومتر شنا، ۹۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۲۱٫۱ کیلومتر دو
آیرونمن: ۳٫۸ کیلومتر شنا، ۱۸۰٫۲ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۴۲٫۲ کیلومتر دو
این رشته، چهارمین رشته پر طرفدار در المپیک ریو شناخته شده است.
ورزش دوگانه نیز مشابه همین رشته در ایران شامل دو استقامت و دوچرخه سواری است. این رشته زیر مجموعه ورزش سه گانه تحت نظر فدراسیون ملی سه گانه و با نظارت هیات‌های سه گانه در هر استان فعالیت می‌کند.



انتهای پیام/م
 

مشکلات ورزش سه گانه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.