وزیر علوم:

امروز زمان استفاده از فارغ‌التحصیلان داخلی است/ استعفای «صدوق» بدون فشار سیاسی بود

غلامی گفت: مسئولان ما تلاش برای انجام صادقانه وظایف دارند؛ باید کار کردن نوعی معامله با خدا باشد.

امروز زمان استفاده از فارغ‌التحصیلان داخلی است/ تلاش مسئولان ما انجام صادقانه وظیفه استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در مراسم معارفه سعداله نصیری قیداری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و تکریم حسن صدوق، رئیس سابق این دانشگاه اظهار کرد: بدون شک تمام مسئولان هیچ  جایگاهی را دائمی نمی‌دانند، عقبه کشورمان به ما نشان می‌دهد که همواره همه مسئولان برای خدمت رسانی تلاش می‌‌کنند. همواره اصل نیت مسئولان ما خیر بوده و صداقت در نیت و تلاش برای انجام وظایف در کار‌ها داشته‌اند؛ باید کار کردن نوعی  معامله با خدا باشد.

او تصریح کرد:بدون شک تشکر از یک مدیر، تشویقی برای مدیران بعدی است؛ در سال‌های پس از انقلاب کشور و مسئولان به شکل‌های مخالف تحت فشار و استکبار بوده‌اند؛ تلاش می‌کنیم تا اعتلای آموزش عالی کشور را که یکی از پایه‌های نظام اسلامی است، بیش از پیش رشد دهیم و امیدواریم  ثمره تلاش تمام فعالان در این حوزه به سمت نام‌آوری علمی برود؛ امروز زمان آن است که همه مدیران ما از فارغ‌التحصیلان داخلی کمک بگیرند.


بیشتر بخوانید:‌ تحریم ۲ دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف/ رایزنی برای رفع تحریم‌ها


حرکت به سمت رویکرد‌های فناوری و اقتصادی

وزیر علوم بیان کرد:‌ طرح بازسازی آموزش عالی امسال در مرحله اجرایی شدن قرار دارد و باعث می‌شود بخشی از نگرانی‌های اخیر ما برای افزایش تعداد دانشگاه‌ها و کاهش کیفیت تحصیلی برطرف شود؛ امروزه تمام دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های کوچک در زمینه پژوهش دستاورد‌های مناسبی کسب کرده اند و می‌توان گفت افق روشنی برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه دارند.

غلامی گفت:‌ اگر امروز تمام ادارات از تخصص تحصیلکردگان داخلی بهره‌مند شدند به دلیل تامین نیروی انسانی متخصص در دهه ۷۰ و در دانشگاه‌ها صورت گرفت؛ در سال‌های اخیر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد شکل گرفتند تا جامعه به سمت رویکرد‌های فناوری و اقتصادی حرکت کند.

استعفای رئیس دانشگاه سیاسی نبود

در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران درباره دلیل استعفای رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: هیچ فشاری در کار نبوده و تنها علت استعفا او نزدیک شدن زمان بازنشستگی‌اش بود، او ترجیح میداد زمان کافی داشته باشد و بتواند فعالیت‌های علمی خود را در دوران بعد از بازنشستگی ادامه دهد.

وزیر علوم درباره بازداشت استاد ایرانی در آمریکا گفت: متاسفانه خبر جدیدی از استاد بازداشتی نداریم؛ وزارت خارجه باید پیگیری لازم را انجام دهد، ما به سایر کشور‌ها به این شکل دسترسی نداریم.

او درباره اعتراض داوطلبان کنکور سال ۹۸ گفت: مساله کنکور کاملا مشخص است و مطلبی برای پرداختن به آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار