افتخار و عظمت آفریدن جوانان و نوجوانان در کربلا

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) در میان جوانان خلاصه شده است، گفت: جوانان و نوجوانان در کربلا افتخار و عظمت آفریدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، آیت الله سید احمد میر عمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان امروز در هفتمین سوگواره احلی من العسل که به مناسبت شهادت نوجوان کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در حسینه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) در میان جوانان خلاصه شده است اظهار داشت: جوانان و نوجوانان در کربلا افتخار و عظمت آفریدند و ویژگی‌های بسیاری دارند.

وی افزود: جوانان و نوجوانان عاشورایی در مکتب امام حسین (ع) درس خواندند، نتیجه حادثه عاشورا و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در انقلاب اسلامی شهید فهمیده می‌شود که او نیز تاسی از شهدای کربلا فداکاری می‌کند و زندگی بدون ولایت را ارزش قائل نیست چراکه زندگی بدون ولایت مرگ و نابودی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: شعار جوانان و نوجوانان کربلایی این است که می‌گویند زندگی بدون ولایت نابودی است و ما این زندگی را نمی‌خواهیم.

وی با اشاره به ویژگی جوانان و نوجوانان عاشورایی بیان کرد: جوانان و نوجوانان عاشورایی معرفت داشتند امام و رهبرشان را خوب شناختند و همچنین راهی که انتخاب کردند را خوب شناختند، دشمن را نیز خوب شناختند و خدا را هم خوب شناختند.

آیت الله میرعمادی وفاداری و ایثار را از دیگر ویژگی‌های جوانان و نوجوانان عاشورایی دانست و گفت: جوانان و نوجوانان عاشورایی بیعتی که با امام حسین (ع) بسته بودند ایستادگی کردند برهمین اساس وفاداری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در روز سخت پای امام حسین (ع) ایستادند و در رکاب ان حضرت ایستادگی کردند تصریح کرد: ولایتمداری، پیرو ولایت و عاشق شهادت بودن از دیگر ویژگی‌های مهم جوانان و نوجوانان عاشورایی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان اظهار داشت:اگر بخواهیم معرفت، شعور، ولایت مداری و وفاداری را جوانان و نوجوانان را ببینیم باید به پاسخ قاسم بن الحسن (ع) توجه کنیم که در پاسخ امام حسین (ع) که فرمودند مرگ از نظر تو چگونه است قاسم بن الحسن (ع) پاسخ دادند احلی من العسل یعنی شهادت برای من از عسل شیرین‌تر است نوجوانان و جوانان دفاع مقدس همچون قاسم بن الحسن (ع) درکدام مکتب درس خواندند و کجا درس یاد گرفتند که در دفاع مقدس به شهادت رسیدندـ

وی افزود: در روز عاشورا ولایت مداری این بود که خودسر عمل نمی‌کردند، یاران و اهل بیت امام حسین (ع) برای هر کاری اجازه نمی‌گرفتند و این این معنای ولایتمداری است.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: سخن جوانان و نوجوانانی که امروز در این مراسم سوگواره احلی من العسل شرکت کرده اند این است که ما پیرو ولایت و عاشق شهادت هستیم.

انتهای پیام/م

جوانان و نوجوانان در کربلا افتخار و عظمت آفریدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.