گزارش/

گله مندی متقاضیان خرید خودرو، به شرکت کرمان موتور رسید

شرکت کرمان موتور پس از افزایش قیمت خودرو همچنان از تحویل خودرو امتناع می‌کند.

گله مندی متقاضیان خرید خودرو، به کرمان موتور رسیدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سال گذشته کرمان موتور مانند خودروسازی های دیگر اقدام به پیش فروش خودرو کرد که افراد زیادی در این طرح شرکت کردند. پس از ثبت نام و پیش پرداخت اولیه، افراد مبالغ را به حساب این شرکت واریز می کنند اما پس از تکمیل وجه خبری از تحویل خودرو نیست.

پس از گذشت ۲ ماه، کرمان موتور طی اعلامیه ای خبر از افزایش قیمت خودرو داده و اعلام میکند که افراد باید ۳۰ میلیون تومان اضافه به حساب این شرکت واریز کنند که این موضوع باعث نارضایتی مشتریان می شود.

بر اساس قرار داد، مشتری در زمان ثبت‌ نام باید ۵۰ میلیون تومان پیش پرداخت به حساب این شرکت واریز می‌کرد و در زمان تحویل ۶۵ میلیون دیگر نیز به  شرکت کرمان موتور می پرداخت.

زمان ثبت نام، قیمت نهایی خودرو ۱۱۵ میلیون تومان بود که این شرکت در آن زمان با وجود افزایش نرخ دلار و اجرایی شدن مرحله اول تحریم ها در قرارداد اعلام کرد که ۱۸ درصد سود مشارکت به مشتریان پرداخت می‌کند؛ اما متاسفانه پس از اعمال تحریم ها قیمت نهایی آن افزایش یافت.

بسیاری از افراد در این زمان، به دلیل افزایش قیمت خودرو و عدم تحویل به موقع آن، از خرید انصراف می دهند و درخواست برگشت مبلغ واریزی را دارند، اما شرکت کرمان موتور جوابگوی این مشتریان نیست و پس از انتشار شماره تماس  نمایندگی‌های این کارخانه هیچ اپراتوری جوابگوی این متقاضیان تقریبا مالباخته نیست.

براساس این گزارش مشتریان شرکت کرمان موتور نسبت به عدم تعهد این شرکت به مندرجات قرارداد معترض هستند و به نظر می‌رسد اگر این موضوع توسط کرمان خودرو حل نشود، به شکایت برخی مشتریان از این شرکت خودروسازی  خواهد کشید.

انتظار تحویل خودرو پایانی ندارد

یکی از متقاضیان خرید خودرو از کرمان موتور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شهریور ۹۷ مبلغ صد میلیون تومان برای خرید خودرویی با موعد تحویل اردیبهشت ۹۸ به حساب کرمان موتور واریز کردم که در اردیبهشت ۹۸ قیمت مصوب شرکت برای خودرو ۲۰۰ میلیون و چهارصد هزار تومان بود.

او بیان کرد: متاسفانه دعوتنامه‌ای برای من صادر نشد و در یک ماه پس از موعد، دعوت نامه صادر و قیمت مصوب ۳۱۰ میلیون تومان اعلام شد. یعنی ۶۱ میلیون تومان بیشتر از قیمت اردیبهشت ۹۸ که طبق قرارداد مقرر بود خودرو تحویل داده شود که متاسفانه خودرویی تحویل داده نشد.

به گفته این فرد، زمان تحویل خودرو ۳۰ روز کاری بعد از تکمیل وجه بوده است که متاسفانه بعد از تکمیل وجه متعهد شدند که زمان تحویل ۲ ماه کاری باشد. تاکنون مبلغ ۳۱۵ میلیون تومان به حساب این شرکت واریز کردم، اما خبری از تحویل خودرو نیست.

او ادامه داد: خودروی ثبت نامی اکنون در بازار آزاد ۲۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد که به شدت متضرر شده ام، این شرکت نه خودرویی به ما تحویل می‌دهد و نه سود پولی که در آنجا مانده است.

این متقاضی خرید خودرو ادامه داد: در مورخ  ۹۸/۰۴/۰۲ از خرید خودرو انصراف داده ام که طبق قرارداد باید پس از  ۳۰ روزکاری مبلغ به حسابم واریز می‌شد اما اکنون که بیش از ۲ ماه از انصراف می گذرد خبری از تحویل خودرو نیست.


بیشتر بخوانید: انتظار ۲ ساله متقاضیان شرکت رامک خودرو / معمای ترخیص خودرو همچنان ادامه دارد


یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو از شرکت کرمان موتور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: در ۹۷/۰۸/۱۳ اقدام به ثبت نام خودرویی از شرکت کرمان موتور با پیش پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان و تحویل خرداد ۹۸ کردم.

او بیان کرد: در خرداد و تیر خبری از تحویل خودرو و دعوتنامه نبود تا اینکه دعوتنامه ابتدای مرداد به دستم رسید؛ در اول مرداد از خرید خودرو انصراف دادم و طبق قرارداد وجه واریز شده باید ۳۰ روزه عودت داده می شد اما تاکنون که تقریبا ۳۷ روز از انصراف می گذرد خبری از تحویل مبلغ نیست.

از دیگر متقاضیان خرید خودرو از شرکت کرمان موتور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، می گوید: در تاریخ ۹۷/۰۶/۱۰ اقدام ثبت نام غیر قطعی خودرویی از شرکت کرمان موتور کردم که متاسفانه با توجه به اعلام قیمت‌های جدید، در تاریخ ۹۸/۰۳/۰۸ از خرید خودرو انصراف دادم.

او بیان کرد: با توجه به ماده ۳۸ قرارداد، مطابق بخشنامه حداکثر باید ظرف مدت ۳۰ روز وجه ثبت نامی عودت داده شود، اما متاسفانه همچنان خبری از تحویل مبلغ نیست.

یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو از شرکت کرمان موتور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: سال گذشته اقدام به خرید خودرویی از شرکت کرمان موتور کردم که پس از گذشت ۵ ماه باید خودرو را تحویل می دادند؛ زمانی که موعد تحویل خودرو رسید مبالغ بیشتری گرفتند و اعلام کردند تا تکمیل وجه صورت نگیرد خودرویی تحویل نخواهیم داد.

به گفته این فرد، اکنون الان نزدیک به ۲ ماه است که از خرید خودرو به دلیل به وجود آمدن مشکلات مالی  انصراف دادم و  حدود ۴ ماه است که ۱۵۰ میلیون تومان از سرمایه ‌ام در حساب شرکت کرمان موتور است اما این شرکت در پرداخت پول تعلل می کند.

جوابیه‌ای از شرکت کرمان موتور برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال شد که متن جوابیه به شرح زیر است.

شرکت کرمان موتور هم اکنون هیچگونه ثبت نامی برای خودرو ندارد و تمام افرادی که خودرو ثبت نام کرده بودند آن را تحویل گرفته اند. اکنون اگر خودرویی تولید نمی‌شود به دلیل این است که ثبت نامی وجود ندارد.

برخی افراد پس از ثبت نام خودرو از شرکت کرمان موتور از خرید خود انصراف داده اند که این شرکت خودروسازی تمام مبالغ را کامل به حساب اشخاص واریز کرده است و اگر شخصی وجه انصرافی را دریافت نکرده است باید به این شرکت مراجعه و مبلغ را دریافت کند.

این شرکت کماکان آمادگی پرداخت وجه مشتریان انصرافی خود را دارد و همانطور که طی یکسال گذشته وجه بخش فراوانی از مشتریان انصرافی خود را پرداخت کرده است، از این پس نیز مهیای این موضوع است.

گفتنی است شرکت کرمان موتور تمام خودرو‌های خود را سالم و بدون نقص به مشتریان تحویل داده و از تمام خدمات گارانتی نیز پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار