ژاپن ناچار است زباله‌های رادیو اکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را در اقیانوس بریزد!

مقامات ژاپنی اعلام کردند به دلیل نبود فناوری تصفیه آب آلوده و فضای کافی برای زباله‌های رادیو اکتیو نیروگاه فوکوشیما مجبورند آن را در اقیانوس رها کنند.

اجبار ژاپن برای تخلیه زباله‌های رادیو اکتیو نیروگاه فوکوشیما در اقیانوسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اپراتور نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی که به دنبال وقوع زلزله پرقدرت در سال ۲۰۱۱ متحمل بدترین فاجعه هسته‌ای پس از انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل شد، اعلام کرده است چاره‌ای جز تخلیه مقادیر گسترده زباله‌های رادیو اکتیو در اقیانوس ندارد، زیرا در حال حاضر، هیچ فن آوری برای تصفیه آب آلوده و فضای کافی برای نگهداری و ذخیره آن ندارد.

یوشیاکی هارادا، وزیر محیط زیست ژاپن امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما راهی جز رها کردن آن [زباله‌های رادیواکتیو] در دریا و رقیق کردن آن در آب اقیانوس نداریم.

در حال حاضر، بیش از یک میلیون تن زباله رادیواکتیو در مخازن سایت هسته‌ای فوکوشیما ذخیره شده است، ولی گزارش شده است این تاسیسات دیگر فضای مورد نیاز برای ذخیره ندارد و انتظار می‌رود ظرفیت این تاسیسات تا تابستان ۲۰۲۲ جوابگو نباشد.

گفته می‌شود، ژاپن هیچ فن آوری برای تصفیه فاضلاب نیروگاه از تریتیوم --ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن -- ندارد، بنابراین نیروگاه‌های هسته‌ای ساحلی به طور طبیعی آن را به هر حال در دریا تخلیه می‌کنند. شرکت ملی برق توکیو (تپکو) نیز اعتراف کرده است که آب فوکوشیما جدا از تریتیوم حاوی آلاینده‌های دیگری است.

در حالی که دولت ژاپن پس از دریافت گزارش از هیئت متخصصان، هنوز بررسی‌های خود درباره این موضوع را آغاز نکرده است، هارادا معتقد است که فاضلاب نیروگاه در اقیانوس آرام رقیق می‌شود و مقامات ژاپن باید ضمن اطلاع رسانی به عموم و سایر کشورها، ایمنی این اقدام را تضمین کنند.

به نوشته رسانه‌های ژاپنی، ساکنان محلی در مورد آسیب‌های احتمالی این اقدام به ویژه در صنعت ماهیگیری، که برای ژاپن ضروری است، ابراز نگرانی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۹:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
بیجا می کنه این کارو می کنه
آخرین اخبار