ارز آوری۵۰۶ میلیون دلاری صادرات کالا از گمرکات کردستان

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: مجموع صادرات خروجی از گمرکات استان ۸۵۵ هزار و ۵۹۵ تن به ارزش ۵۰۶ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۶۰۷ دلار بوده است.

ارز آوری۵۰۶ میلیون دلاری صادرات کالا از گمرکات کردستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بختیار رحمانی‌پور گفت: در پنج ماهه امسال، میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش، از نظر ارزش دلاری یک درصد کاهش و از لحاظ ارزش ریالی هم ۱۴۶ درصد افزایش یافت.

او اضافه کرد: تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق کردستان در پنج ماهه امسال (فروردین تا پایان مرداد) در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۸۶ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل گمرکات کردستان در ادامه اظهار داشت: امسال ۲۶۲ هزار و ۴۹۲ نفر از طریق مرز باشماق وارد ایران شدند که این تعداد در پنج ماهه سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۳۳۰ نفر بود.

رحمانی‌پور افزود: تعداد مسافران خروجی در پنج ماهه امسال نیز ۲۶۹ هزار و ۷۷۰ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه آن که ۱۳۵ هزار و ۲۹۹ نفر بوده ۹۹ درصد رشد داشته است.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از کردستان

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.