اربعین امسال، نصب گنبد جدید حرم امام حسین(ع)

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کرمان گفت: زائرین در اربعین امسال، شاهد نصب گنبد جدید امام حسین(ع) هستند.

اربعین امسال، نصب گنبدجدید حرم امام حسینبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی متقی مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کرمان امروز در کمیته استانی هماهنگی اربعین گفت: امسال ۳۶ موکب از استان کرمان در مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق مستقر خواهند شد .

او افزود: به دلیل گرمای هوا و افزایش قابل توجه تعداد زائران اربعین ، تامین آب و یخ مورد نیاز، در دستور کار موکب‌ها خواهد بود.

متقی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود زائران روز‌ها استراحت و شب‌ها حرکت کنند و از دمنوش‌های سرد استفاده نمایند گفت: بنا داریم یک دستگاه یخ‌ساز متوسط و یک دستگاه تصفیه و بسته‌بندی آب خریداری کرده و در کربلا مستقر کنیم تا موکب‌هایمان استفاده کنند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه مقرر گردیده در ترکیب هیات امنای موکب‌ها، یک روحانی و یک مدیر مالی نیز حضور داشته باشند به مراحل ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) نیز اشاره کرد و گفت: ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان به پایان رسیده و تعدادی از سگمنت‌های گنبد باز و در قالب ۸ تریلر به کربلا ارسال شده است.

متقی بیان کرد: مابقی قطعات تا اربعین به مرور منتقل می‌شوند و بحث نصب گنبد جدید در کربلا بعد از اربعین آغاز خواهد شد.

او بیان داشت:گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) آماده است و فقط طلای خشت‌ها مانده که در کربلا انجام می‌شوداولین سگمنت ها جدا شده و در پالت‌ها جاسازی شدند.

متقی افزود: طی ۱۰ روز گذشته ۸ تریلر به عراق ارسال شده که به کرات قطعات مستقر می شوند.

انتهای پیام/ح

استقرار گنبدجدید حرم امام حسین(ع) اربعین

برچسب ها: اربعین ، موکب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.