ترامپ: بولتون سد راه من درباره ونزوئلا و کوبا بود

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی مدعی شد در مقایسه با مشاور امنیت ملی پیشین خود، نسبت به کوبا و ونزوئلا مواضعی به مراتب تندتر دارد.

ترامپ: بولتون سد راه من در ونزوئلا و کوبا بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین این کشور، مانع دستیابی او به اهدافش درباره کوبا و ونزوئلا شده است و او مواضع تندتری در قبال این دو کشور دارد.

ترامپ که قبلا یکی از اختلافات پیش آمده میان او و جان بولتون را مسئله ونزوئلا و «خارج شدن بولتون از خط» اعلام کرده بود، امروز در پیامی توییتری مدعی شد در قبال ونزوئلا و به ویژه کوبا مواضع تندتری نسبت به مشاور امنیت ملی پیشین خود دارد. این درحالی است که بولتون به داشتن مواضع بسیار تند در قبال ونزوئلا مشهور است و از مردم این کشور می‌خواست نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، را از قدرت برکنار کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: «درحقیقت، نظرات من درباره ونزوئلا و به ویژه کوبا به مراتب قوی‌تر از دیدگاه جان بولتون است. او سد راه من بود!»

این دومین بار است که ترامپ درباره اخراج بولتون اظهارنظر می‌کند. او روز گذشته بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت بولتون درباره ونزوئلا از خط خارج شده بود و او (ترامپ) با دیدگاه مشاور خود در مورد مسئله ونزوئلا مخالف بوده است. پیش از این، گزارش‌های رسانه‌ای به نقل از منابع ناشناس، حاکی از آن بود که ترامپ از تلاش بولتون برای کشاندن آمریکا به جنگ با این کشور آمریکای لاتین عصبانی شده است.

ترامپ همچنین روز گذشته فاش کرد که او و بولتون درباره کره‌شمالی، که یکی دیگر از موضوعات سیاست خارجی مهم برای رئیس جمهور است، دیدگاه‌های متفاوتی داشته اند و بولتون در همراهی با افراد مهم در دولت مشکل داشت.

ترامپ روز سه‌شنبه، به‌طور ناگهانی در یک پیام توییتری از اخراج جان بولتون خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
تو آمريكا مسابقه جنگ طلبيه و همه ميخوان تو اين مسابقه از هم سبقت بگيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
فكر كنم بولتون ميخواسته آمريكا عين عراق به ونزوئلا و كوبا حمله كنه
آخرین اخبار