نژاد بهرام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حریم راه آهن در نازی آباد شرقی نصف می‌شود/ نیازمند مصوبه مجلس هستیم

عضو شورای شهر تهران گفت: در جلسه ستاد بازآفرینی که در منطقه ۱۶ برگزار شد مقرر شد که راه‌آهن حریم خود را کاهش دهد.

حریم راه آهن در نازی آباد شرقی نصف می‌شود/ نیازمند مصوبه مجلس هستیمزهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه زیر ساخت ستاد باز آفرینی که صبح روز شنبه در شهرداری منطقه ۱۶ با حضور نماینده راه‌آهن و رئیس ستاد بازآفرینی برگزار شد، گفت: در این جلسه مصوب کردیم که راه‌آهن حریم ۳۰ متری خود از بنا‌های مسکونی را کاهش دهد و به ۱۷.۵ متر برساند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: گزارش هایی که از دفتر خدمات نوسازی دریافت کرده‌ایم نشان می‌دهد تا حریم ۱۷.۵ متر هیچ بنایی در محدوده ریل راه آهن وجود ندارد.

او با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در رابطه با حریم راه آهن مصوبه‌ای دارد که هرگونه ساخت و ساز در حریم ۳۰ متری آن را ممنوع کرده گفت:، چون موضوع املاک حریم راه‌آهن در نازی آباد شرقی در بافت فرسوده است تلاش کردیم تا با فرآیندی این مشکل را حل کنیم.


بیشتر بخوانید: لانه‌سازی راه‌آهن برای سارقان، قاچاقچیان و کارتن‌خواب‌ها/ هدیه شوم خطوط ریلی به اهالی نازی‌آباد شرقی


نژاد بهرام با بیان اینکه مقرر شد شرکت راه‌آهن مکاتبه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی انجام دهد تا حریم ۳۰ متری به ۱۷.۵ متر کاهش یابد گفت: مصوبه امروز صبح کمیته زیر ساخت هم در این مورد بود که نامه‌ای از طرف استانداری به وزارت راه و شهرسازی نوشته شود و آن‌ها هم این درخواست را انجام دهند و من هم به عنوان نماینده شورا این درخواست را از وزیر انجام می‌دهد تا از هر راهی که امکان پذیر است حریم راه‌آهن از ۳۰ متر به ۱۷.۵ متر کاهش یابد تا مردم اجازه فعالیت داشته باشند.

او با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حریم ۳۰ متری از راه‌آهن گفت: اشکال این قانون در کلی بودن آن است، زیرا مشخص نکرده که حریم راه‌آهن در درون شهر‌ها به چه صورت باید باشد.

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: شاید بتوان از طریق ظرفیت‌هایی که از دولت و کمیته‌های تخصصی آن وجود دارد به شکل یک استفساریه از مجلس پرسیده شود که، چون قانون کلی است و در مورد کل راه‌آهن حرف می‌زند شرایط حریم در داخل شهر‌ها چگونه است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر مصوبه این خواسته را بگیریم آن وقت یک دستور کلی برای همه بخش‌هایی می‌شود که راه‌آهن از آنجا عبور کرده و همه می‌توانند ۱۷.۵ متر را ملاک عمل قرار دهند و اگر هم این خواسته تصویب نشود باید در قالب یک طرح یا لایحه از طرف دولت به مجلس برود تا تکلیف پارسل‌هایی که در این محدوده وجود دارد روشن شود.

او در پایان در خصوص دو خط جدیدی که شرکت راه‌آهن در حریم نازی آباد شرقی ساخته و از ساکنین آنجا سلب آسایش کرده گفت: طبق پاسخی که راه‌آهن به ما داده این دو خط آزمایشی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار