اگر یارانه‌تان قطع شده بخوانید

اخیرا سازوکار تعیین‌شده برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد منتشر شد که طبق آن قرار بوده در شهریور یارانه حدود ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد واریز نشود.

اگر یارانه‌تان قطع شده بخوانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت در اجرای تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی، از ماه‌های اخیر تصویب آئین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه را در دستور کار قرار داده و حذف یارانه‌بگیران را آغاز کرده است.

اما در این مدت توضیح واضحی در مورد نحوه حذف یارانه‌بگیران یا ملاک شناسایی آن‌ها وجود نداشت؛ تا اینکه دفتر سخنگوی دولت با انتشار مطلبی جزئیاتی از حذف یارانه بگیران پردرآمد را منتشر کرد.


بیشتر بخوانید:

جدیدترین جزئیات از حذف یارانه ثروتمندان/ نحوه اعتراض و ملاک‌های شناسایی چگونه است؟

همه آنچه درباره حذف یارانه‌ها باید بدانیم/ ثروتمندان منتظر دریافت پیامک باشند


در این توضیحات آمده است: "همان طور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوار‌های پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوار‌های ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودرو‌هایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه شان حذف شده است به شرح زیر می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند.

ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.

در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:

او ًلا: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارائه دهند.

ثانیاً: در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

ثالثاً: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می‌شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند؛ بنابراین اگر با موبایل فرددیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.

درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می‌توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه‌ آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد. "

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام.ما نه ماشین داریم نه خونه.نه هیچ دارایی دیگه .فقط چندتا وام گرفتیم چون کارمند بودیم واسه دیگران که خودشون قسطش رو بدن.چون گردش حساب داشتیم .به خاطر دوتا وام یارانه مارو قطع کردن به کجا باید شکایت کنیم ؟ چون توی سامانه نمیشه توضیح اینارو داد
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
یارانمو قطع کردن ۵ ساله
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر مختاری
۱۵:۵۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
۶ماهه یارانه من قطع شده نه خونه دارم نه ماشین دارم نه پول نه کارولی تا دلتون بخوادمریضی دارم اگه میشه رسیدگی کنیدچون پولشونیاز دارم
Iran (Islamic Republic of)
پیشه ور
۲۳:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام من پنج ساله یارانمو قطع کردن هر جام رفتم جواب درستی بهم ندادن چون میخواستم یارانمو جدا کنم از خانوادم تازه عقد کرده بودم کلا از ریشه قطع شد الان چیکار کنم فرمانداری پلیس + ۱۰ هم رفتم حرف درستی بهم نمیگن
Iran (Islamic Republic of)
رضا مرادزاده بم
۲۳:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام الان چندساله بخاطرنداشتن کارت ملی یارانه ام قطع شده کارت ملی گرفتم بازم وصل نشدمن کارگرم مستاجرم نه خونه نه ماشین دارم وسرپرست خانواده ام توراقران کمکم کنیدبه هرجامراجعه کردم جواب درستی ندادنم بااین ویروس کروناحتی کارگری هم نمیتونم بکنم کرایه خونه ام بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۷:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده یارانه میگرفتم وتووات ساب یکی بم گفتم گزینه اهدااگه بزنی ی هدیه عدیدی بت تعلق میگیره اماظاهرایارانم رواهداکردم الان چکارکنم که یارانم برگرده
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
من یه خانوم ۳۰ ساله مطعلقه هستم و یه پسر ۱۳ ساله دارم که با من زندگی میکنه یه خونه اجاره ای که ماهی ۳۵۰ اجاره باید بدم واقعا من چه ثروتی دارم که یارانه منو باید قطع کنید کلی قرض و پول اب و برق دارم سبد کالامم حذف کردین چرا مگه من چه گناهی کردم که باید بدبختی بکشم اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام دخترم به اسم ساناز یارانه دوماه دریافت کرد بعداسمشوعوزکردیم گذاشتم هدیه ریگی چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۲۲:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
من چی دارم که یارانم هم قطع کردید"نه خونه نه ماشین نه سرمایه نه درامدی 'من چجوری زندگی کنم تو این گروونی وتورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
هنوز پیامک نیومده که برم اعتراض کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
جرا دقیق عمل نمیکنید که حالا بیاید. بگید اگر یارانه قط شد چکارکنید شاید برعکس برای طبقات ضعیف قط بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
پول ٣٠ تا نون سنگك معمولي
United States of America
هادی
۲۳:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان
من امدم امریکا زندگی میکنم و یارانه ام رو تو این مدت خرج افراد بی بضاعت میکردم با مقداری که خودم انتقال میدادم ایران اونم‌قطع کردن البته من نمیزارم اون افراد تحت پوشش من قطع امید کن از من- ولی جای خنده داره من همین الان یه ناهار خوردم پولشو اگه به ریال تبدیل کنی از یارانه سه نفری که بحساب من میریختن بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۳:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بنده فرزند معلولی دارم.مشخصات اودرسامانه وزارت بهداشت موجوداست.ده سال قبل میخواستم اوراعمل نمایم پول نداشتم برای دریافت وام به بانک مراجعه کردم برای درخواست هزینه عمل جراحی فرزندم درخواست هروامی دادم پذیرفته نشد ازروی سند منزل آشنایان شش میلیون وام گرفتم.سال بعدرفتم برای منزل ثبت نام نمایم گفتند شماوام خریدمسکن گرفتید نه وام مسکن نه مسکن به من ندادن. هم اکنون بایک فرزند بیمار درمنزل استیجاری ماهیانه یک میلیون دویست کرایه منزل میدهم.خودم ماهها درجنگ هشت ساله حضورداشتم ازناحیه عصاب وروان متالم هستم هیچ مدرکی ازحضورم درجنگ ندارم خوشبختانه کمتراز سه میلیون تومان ماهیانه درآمد دارم قادر به تامین هزینه دارو ونگهداری فرزتدبینارم نیستم بیمه هم دلرم اما بیمه هزینه داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارندبه من پرداخت نمیکند باید هزینه داروی خارجی فرزندم راتامین نمایم ازابتداسال 1398نتوانستم مثقالی گوشت برای خانوادام بخرم باافتخار میگویم دولت تدبیر وامید مراثروتمند محسوب یارانه مراقطع کرده. ازگذارشگراران وحامیان حقوق انسانی میخواهم به محل سکونت من مراجعه پس ازبازدید به یکی ازشعب بانکها میرویم کدملی خانوارم رادراختیار رسانها قرارمیدهم تاموجودی خانوادام رااستعلام نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام
من یک نظامی بازنشسته هستم و ۳۰ سال خدمت کردم گدا نیستم یارانه هم نمی خوام و فقط افسوس می خورم هیچیک از فرزندانم شغل دولتی ندارند تحت سرپرستی من هستند حلال خدا برایمان حلال است حرام خدا حرام اما هرکسی مسوول است بداند حق الناس جواب دارد اگر فیش حقوقی مرا ببینید ماهانه حدود یک میلیون تومان حق بیمه ازمن کسر می شود حالا شما از امثال ما اجازه دسترسی به اموال می خواهید یعنی چه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
یارانه ملتو قطع میکنن تا یکی دیگه بتونه راحت تر اختلاس کنه ببره
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بیشتر یارانه افراد بی بضاعت قطع شده. برای مثال پدر بنده با ماهی دو تومن و کلی قسط و بدهی یارانش قطع شده خودم هم تازه شاغل شدم با حقوق یک و نیم که نصفش با کرایه و رفت و آمد هزینه میشه و نصف دیگه هم با کرایه, خونه هزینه, میشه و فقط تنها کمکی که, تونستم به خانواده پدری بکنم همون ۴۵ تومان یارانه بود که آقایان اونو هم قطع کردن، متأسفانه چند نفر بی بضاعت دیگه در همسایگی ما هستن که اونا هم قطع شدن یکی از اونا که تازه یه وام بیست, تومنی گرفته و شاید بخاطر همون قطع کردن، یعنی واقعأ اینجوری میخوان دهک های بالا رو شناسایی کنن!! الان خیلی از پولدارها با افتخار میگن که یارانشون برقراره!! واویلا از این روشهای عجیب, و این خدمت به خلق....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
قطع اختلاس و رشوه و دزدی از بیت المال چه فرآیندی دارد لطفا برای اختلاسگران توضیح دهید.
البته اگر مجلس باشفاف بودن این موضوع موافق است!!
Iran (Islamic Republic of)
اصلاح طلب پشیمان
۲۱:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
دولت بی تدبیران فقط برای قطع کردن آمده بود و فقط باید به آنهایی تسلیت گفت که نفهمیدند و رای دادندکلید آوردند و تمام درهای امید را قطع کردند
United States of America
کوروش
۲۱:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
واقعا که پول منو قطع کردن میریزن بحساب ژن های خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
واقعا خجالت آوره!!! اینهمه دنگ و فنگ برای یه یارانه ناچیز ؟! شما دارید به مرگ میگیرید که طرف رضایت بده شما به همه چیز و زیر و بم زندگیش دسترسی داشته باشید! شما که عملا و بدون هیچ اجازه‌ای دسترسی دارید و نگاه میکنید پس مجوز برای چی میگیرید ؟ میخواهید خودرا پاک و قانونی و اصول‌مند نشان دهید ؟! خدا که به همه چیز ما آگاه است و حتی فکر وخیال ما برای او آشکار است پس بجز خودتان کی را میخواهید گول بزنید؟ مشکلات مردم را ازبی ببرید نه اینکه مشکلی به مشکلاتشان اضافه کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
هرچی برانکو بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چطورمیشودبطورشفاف برای مردم مشخص شودچه تعدادی یارانه شان قطع شده بنظرمیرسدبیشترازاینهایارانه نمیگیرندپیشنهادمیشودافرادی که یارانه شان قطع شده بیک سامانه آعلام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سه سال پیش یارانه من کارمند را قطع کردند نه پیامک و نه چیز دیگر خدا از اینها نگذرد.
اونچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
تو را به خدا مال مرا قطع نکنند چون تمام یارانه خانوارم را به قبض برق اختصاص دادم و بقیه قبوض را از درآمد اندک کارگری روز مزد یک روز کار و چهار روز بیکاری تامین می کنم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
عجب! عملاً چنان سنگهایی جلوی پای بندگان خدا گذاشتید که عطایش را به لقایش ببخشند و از خیر 45 تومان بگذرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام ... به گوش مسئولین قطع یارانه برسونید اونایی که قبلاً یه شماره همراه دادن و الان ممکنه دیگه نباشه در دسترس به چه شماره ای پیام میدن که طرف بدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
نون بری اسونه و زیاد داریم // نون رسوندن خیلی سخته و نون رسون گیر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
به راحتی خوردن یک لیوان آب خنک در گرمای تابستان نان آدم را میبرند .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
۴۵ هزار تومان اینقدر داستان داره کاش اگر کم میشه از کسی به کسی هم اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حالا انگار بود و نبودش چقدرررر فرق داره !!!!
حساب کن عمو جان کل یارانه میشه پول نون و ماست فقطططط اونم برای ۸ روز !!!!!
هه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
قطع و وصل يارانه بايستي كاملا داوطلبانه و بصورت فوري باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
تعریف دفاتر پیشخوان :
دکان هست که هر نرخی که دوست دارند میگرند و جایی هم نیست که شکایت کنیم تا رسیدگی کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
انصرافی یارانه هستم الان احتیاج داریم خواهشا رسیدگی فرمایید
آخرین اخبار