سوریه: زیر پا گذاشتن قوانین حقوق بشری بارزترین صفت اسرائیل است

نماینده دائم سوریه در ژنو اعلام کرد تجاوز گسترده و برنامه‌ریزی شده بر ضد حقوق بشر و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی بارزترین رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، حسام‌الدین آلا، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و دفاتر موسسات بین‌المللی ژنو، از تجاوزات و اقدامات ضدحقوق بشری رژیم صهیونیستی در سایه حمایت آمریکا به شدت انتقاد کرد.

او گفت: تجاوز گسترده و برنامه‌ریزی شده ضد حقوق بشر و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی حقوق بشری، بارزترین مشخصه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی است و اشغال فلسطین و منطقه جولان سوریه یکی از بارزترین این تجاوزهاست.

این دیپلمات سوری افزود: سوریه اقدام اسرائیل به گسترش شهرک‌سازی در منطقه اشغالی جولان و نیز ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را محکوم می‌کند.

آلا اضافه کرد: تجاوز گسترده و برنامه‌ریزی شده بر ضد حقوق بشر و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی بشردوستانه بارزترین صفات رژیم اشغالگر اسرائیل است که بیش از نیم قرن، فلسطین و منطقه جولان را به اشغال خود در آورده است.

او همچنین ادامه داد: در سایه فرهنگ فرار از مجازات‌ها و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی که نتیجه حمایت‌های بی‌سابقه آمریکا از اسرائیل است در حال حاضر اشغالگری و سیاست‌های استعمارگرانه شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اشغالی و منطقه اشغال شده جولان سوریه، منبع اصلی تجاوز‌های مستمر رژیم اسرائیل در این مناطق شده است که به منزله جنایت‌های جنگی و جنایت‌های ضد بشری به شمار می‌روند؛ بنابراین شورای حقوق بشر مسئولیت ویژه‌ای را در زمینه رویارویی با این جنایت‌ها باید به عهده بگیرد.

نماینده دائم سوریه در ژنو  همچنین تأکید کرد: سوریه بار دیگر مخالفت خود را با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه محدود کردن بند هفتم از دستور کار اعلام می‌کند و از کشور‌های عضو می‌خواهد تدابیر جدی اتخاذ کنند تا اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت را تضمین کند و مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی را مجبور کنند تا به قوانین این شورا پایبند باشد و به دلیل جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود و بی‌قانونی‌های پیاپی این رژیم که حقوق شهروندی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ملت فلسطین و اهالی منطقه جولان سوریه را از بین برده است، محاکمه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار