سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری خودروساز کره‌ای برای خودرو‌های خودران

طی این پروژه همکاری سیستم‌های سطح ۴ و ۵ فناوری‌های خودران طراحی می‌شوند. سیستم‌های مذکور تا ۲۰۲۲ به طور تجاری عرضه می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای با یک شرکت ایرلندی پروژه‌ای برای توسعه سیستم‌های نرم افزاری خودرو‌های خودران انجام می‌دهد. درهمین راستا هیوندای ۴میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری خودروساز کره‌ای برای خودرو‌های خودران/////گلی

 شرکت هیوندایی برای توسعه نرم افزار خودرو‌های خودران و طراحی ناوگان تاکسی‌های رباتیک خود با شرکت ایرلندی «اپتیو» (Aptiv) همکاری می‌کند. در همین راستا این خودروساز کره‌ای ۴ میلیارد دلار برای پروژه سرمایه گذاری کرده است.

طی این پروژه همکاری سیستم‌های سطح ۴ و ۵ فناوری‌های خودران طراحی می‌شوند. سیستم‌های مذکور تا ۲۰۲۲ به طور تجاری عرضه می‌شوند.

هر یک از شرکت‌ها ۵۰ درصد پروژه را در اختیار دارند. هیوندایی تاکنون ۱.۶ میلیارد دلار سرمایه نقدی به این پروژه تزریق کرده و ۴ میلیارد دلار دیگر نیز در بخش سرویس‌های مهندسی، منابع تحقیق و توسعه و دسترسی به مالکیت‌های معنوی سرمایه گذاری کرده است.

این در حالی است که شرکت آپتیو که با ۷۰۰ کارمند مشغول کار است، فناوری خودرو‌های خودران خود را در این پروژه به کار می‌گیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.