اقدامات مخرب رئیس‌جمهور آمریکا کار دستش داد؛

حمایت اکثر نمایندگان آمریکایی از استیضاح ترامپ

در پی رسوایی انتشار مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا خواهان استیضاح رئیس‌جمهور کشورشان شدند.

حمایت اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کردند.

طبق گزارش دیلی میل، در پی رسوایی انتشار مکالمه دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرده بود بررسی استیضاح ترامپ را آغاز خواهد کرد.

همچنین طبق اعلام شبکه ان بی سی، در حالی که اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند، هنوز مشخص نیست آیا تمامی آن‌ها به استیضاح رئیس جمهور آمریکا رأی مثبت خواهند داد یا خیر. طبق این گزارش، برخی نمایندگان خواهان بررسی هرگونه شواهد در خصوص انجام اقدامی خلاف در این خصوص شده‌اند و شماری دیگر، طرفدار تحقیقات کمیته قضایی مجلس در این زمینه هستند.

گفتنی است یک افشاگر در ابتدا فاش کرد رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

در قسمتی از این مکالمه تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامیده است، ترامپ خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: بایدن (معاون باراک اوباما) به همه می‌گفت که توانسته است تعقیب قانونی را متوقف کند. به نظر من که فاجعه است. اگر می‌توانید آن را بررسی کنید». پس از آن ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرده است: «خیلی‌ها راجع به پسر بایدن حرف می‌زنند و اینکه بایدن تحقیقات دادستان را متوقف کرده است. خیلی‌ها می‌خواهند در این باره بدانند. اگر دادستان کل شما می‌تواند کاری انجام دهد، فوق‌العاده خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار