علی چینی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

تیم ملی امید از گروه خود بالا بیاید، شانس قهرمانی آسیا دارد/ نباید فرهاد مجیدی را بسوزانیم/ شکاف بین کادرفنی و سرمربی به تیم آسیب می‌زند

مربی اسبق تیم ملی فوتبال امید درباره شرایط این تیم و مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو  توضیحاتی داد.

علی چینی در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از هم گروهی تیم ملی فوتبال امید ایران با ازبکستان، کره جنوبی و چین در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: گروه سختی داریم و با روندی که فوتبال ایران پیش گرفته کار تیم ملی امید سخت‌تر هم می‌شود. دشواری گروه ما به شکلی است که اگر فرهاد مجیدی و تیمش بتوانند از این گروه بالا بیایند، حتی مدعی قهرمانی رقابت‌ها می‌شوند.

از تیم المپیک کره جنوبی بازیکنان بزرگی به تیم بزرگسالانش می‌رسند

او افزود: کره جنوبی تیم فوق العاده قدرتمندی است و تیم زیر ۲۳ سال این کشور همیشه پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالانش است. برخلاف فوتبال ایران که تمام تمرکزش روی تیم ملی بزرگسالان است، مسئولان فدراسیون کشورهایی، چون کره جنوبی و ژاپن بیشتر تمرکز خود را روی تیم‌های پایه شان می‌گذارند. شک نکنید از همین تیم المپیک کره در آینده‌ای نزدیک ستارگان بزرگی به تیم بزرگسالان معرفی می‌شوند.

تیم ملی امید از این گروه بالا بیاید، شانس قهرمانی آسیا دارد/ نباید فرهاد مجیدی را بسوزانیم/ شکاف بین کادرفنی و سرمربی به تیم آسیب می‌زند

شکست‌های اخیر تیم امید از ازبکستان برای فوتبال ایران، زنگ خطری بزرگ است

مربی اسبق تیم ملی امید در ادامه با اشاره به قدرت تیم ازبکستان گفت: ازبکستان در سال‌های اخیر پیشرفت ناگهانی‌ای در فوتبال آسیا داشته و حریف گردن کلفت و قدری برای ما است. شکست‌های اخیر تیم ملی امید از ازبکستان در بازی‌های دوستانه برای فوتبال ایران و این تیم زنگ خطری جدی است، اما کسی این آلارم‌ها مانند شکست ۴ بر یک را جدی نمی‌گیرد.

چینی‌ها برای موفقیت در جام ملت‌های ۲۰۲۳ روی تیم زیر ۲۳ سال خود سرمایه گذاری کرده اند

چینی درباره کیفیت تیم ملی زیر ۲۳ سال چین بیان کرد: چین هم راه کره جنوبی و ژاپن را پیش گرفته و این تیم هم حریفی سخت برای ما است. چینی‌ها از همین الان برای درخشش در جام ملت‌های ۲۰۲۳ سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده اند و در این میان توجه ویژه‌ای به تیم امید خودشان دارند.

شکاف بین کادرفنی و مدیریتی به تیم امید آسیب می‌زند

او درباره اختلاف‌ها و حواشی اخیر تیم ملی امید گفت: این مسائل به تیم آسیب می‌زند. فرهاد مجیدی در شروع راه سرمربیگری است و نباید او را بسوزانیم. فرهاد در فوتبال ایران بازیکن بزرگی بوده و انگیزه اش می‌تواند به تیم ملی کمک کند به این شرط که همه دست به دست هم داده و از هر لحاظ در اختیار تیم ملی امید باشند. حمید استیلی هم جزء بزرگان فوتبال ما است و این افراد باید به عنوان سرمربی و مدیر تیم امید با هم باشند. شکاف بین آن‌ها و همچنین اعضای کادرفنی تیم ملی به این تیم آسیب می‌زند و امیدوارم با درایت مدیریت کلان فدراسیون فوتبال هر چه سریع‌تر این موضوع رفع بشود.

تیم ملی امید از این گروه بالا بیاید، شانس قهرمانی آسیا دارد/ نباید فرهاد مجیدی را بسوزانیم/ شکاف بین کادرفنی و سرمربی به تیم آسیب می‌زند

در فاصله محدودی که تا رقابت‌های انتخابی المپیک داریم همه باید متحد شویم

چینی تصریح کرد: متاسفانه در هفته‌های اخیر مدام اخبار بدی از تیم امید شنیده ایم. برخی اخبار حکایت از جدایی فرهاد مجیدی و برخی دیگر از تلاش حمید استیلی برای سرمربیگری منتشر شده است، درحالیکه باید کادرفنی و مدیریتی تیم امید با هم یک پارچه و منسجم شوند. زمان کمی تا شروع رقابت‌های انتخابی المپیک داریم و همه باید برای موفقیت تیم امید با هم متحد شوند.

امیدوارم امید نمازی انتخاب خود فرهاد مجیدی باشد

او درباره حضور امید نمازی در کادرفنی تیم ملی امید گفت: امیدوارم نمازی انتخاب خود فرهاد مجیدی باشد چراکه سرمربی باید با دستیارش راحت بوده و تفکرات آن‌ها به هم نزدیک باشد. نباید هیچ شکافی بین اعضای کادرفنی تیم ملی امید به وجود بیاید و باید امیدوار بود که مجیدی و نمازی با هم هماهنگ باشند و نمازی به سرمربی تیم کمک کند تا با نتیجه گیری و موفقیت تیم ملی امید، مربی جوانی مانند فرهاد مجیدی سوخت نرود.

پشتوانه سازی نکردن و کارشکنی برخی باشگاه‌ها برای فوتبال ملی ما نگران کننده است

چینی درباره پشتوانه سازی ضعیف در فوتبال ایران بیان کرد: پشتوانه سازی نکردن برای فوتبال ملی ما نگران کننده است. نکته خطرناک بعدی برای تیم امید این است که در تمام سال‌های اخیر شاهد بوده ایم برخی باشگاه‌ها دست به کارشکنی زده و بازیکن‌های خود را در اختیار این تیم قرار نمی‌دهند درحالیکه باشگاه‌ها باید بدانند تیم‌های ملی در تمام رده‌ها نسبت به آن‌ها اولویت دارند. بسیاری از کشور‌های آسیایی این موضوع را درک کرده و روز به روز پیشرفت می‌کنند، اما ما مشغول درجا زدن هستیم. تا چه زمانی قرار است استعدادسوزی کنیم.

تیم ملی امید از این گروه بالا بیاید، شانس قهرمانی آسیا دارد/ نباید فرهاد مجیدی را بسوزانیم/ شکاف بین کادرفنی و سرمربی به تیم آسیب می‌زند

باید برای تیم‌های پایه مان بیشتر از تیم بزرگسالان احترام قائل شویم

کاپیتان و مدافع اسبق تیم ملی فوتبال امید افزود: باید برای تیم‌های پایه حتی بیشتر از تیم ملی بزرگسالان مان احترام قائل شویم و برای تمام رده‌ها پشتوانه سازی کنیم. این کار در ایران صورت نمی‌گیرد. به صورت مثال می‌بینید وقتی بازیکنان تیم جوانان می‌خواهند به رده سنی امید بیایند، بسیاری از آن‌ها تغییر می‌کنند و بازهم تاکید می‌کنم چنین روندی نگران کننده است.

مجیدی نمی‌تواند معجزه کند

او ادامه داد: در این میان سرمربی تیم ملی امید مقصر نیست بلکه مکانیزم و سیستم فوتبال ایران مشکل دارد. سرمربی‌ای مانند فرهاد مجیدی که ۲ ماه است روی کار آمده نمی‌تواند در این وضعیت معجزه کند. فونداسیون فوتبال ما از پایه غلط است و کارشکنی‌های زیادی در آن انجام می‌شود. شاید افراد معدودی باشند که بخواهند کار‌های مثبتی برای این فوتبال انجام بدهند، اما برخی‌ها که ریشه‌ای هم در فوتبال ندارند با اقدام‌های خودشان مانع فعالیت آن‌ها می‌شوند.

ویترین فوتبال ایران تنها یک دکور به نام تیم ملی بزرگسالان دارد و عقبه‌ای پشت آن نیست

مربی سابق استقلال تهران ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان در هر کشوری ویترین است و ما هم این موضوع را یاد گرفتیم، اما به هیچ وجه دنبال حفظ و ارتقاء این ویترین نرفته ایم. بلد نیستیم چگونه باید ویترین فوتبال ایران را به بهترین شکل به کل دنیا معرفی کنیم. ویترین فوتبال مان باید عقبه و پشتوانه داشته باشد. به عنوان یک ایرانی آرزو می‌کنم همیشه پرچم جمهوری اسلامی در قله باشد و این مورد هم به برنامه ریزی و مشقت نیاز دارد. ما ملزم هستیم در طول مسیرمان آسیب‌های جزئی بخوریم و خیلی زود باید بلند شویم، اما متاسفانه می‌خواهیم در لحظه نتیجه بگیریم. در حال حاضر ویترین فوتبال ایران تنها یک دکور به نام تیم ملی بزرگسالان است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

تیم ملی امید از این گروه بالا بیاید، شانس قهرمانی آسیا دارد/ نباید فرهاد مجیدی را بسوزانیم/ شکاف بین کادرفنی و سرمربی به تیم آسیب می‌زند

افرادی که دور زدن جزء قوانین شان است برای فوتبال ایران سم هستند

مربی سابق ملوان درباره آخرین وضعیت خود با این تیم گفت: من و علی لطیفی درباره ملوان و فاجعه مدیریتی این باشگاه زیاد صحبت کرده ایم و خوشبختانه همه مردم انزلی از اتفاق‌هایی که در این باشگاه افتاد مطلع شدند، اما بار دیگر تاکید می‌کنم افرادی مانند آرتا منهاجی برای فوتبال ایران سم هستند. این افراد فوتبال مان را به خاک سیاه می‌نشانند چراکه دور زدن جزء قوانین شان است. او پنج سال پیش اکبر میثاقیان را دور زد. علی لطیفی به هیچ وجه منهاجی را در کادرفنی اش قبول نمی‌کرد، اما مدیر و مالک سابق ملوان او را به زور به کادرفنی اضافه کرد و بعد‌ها مشخص شد از این کار چه اهدافی دارد. پس از جدایی لطیفی و من از ملوان، منهاجی که با دور زدن ما سرمربی شد مقابل فجرسپاسی چهار گل خورد. ملوان تیم کوچکی نیست که چنین افرادی با شخصیت آن بازی کنند. انزلی چی‌ها فوتبال را می‌فهمند. اکنون هم دادستان حکم جلب محسن میرابی، مالک سابق باشگاه را صادر کرده است.


بیشتر بخوانید: مجیدی: تاج بسیار قوی است/ گروه سختی در مسابقات مقدماتی المپیک داریم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار