شورای امنیت روند صلح یمن را گامی مهم به سوی کاستن از تنش‌ها دانست

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای توقف حملات به عربستان سعودی را اولین گام مهم به سوی کاستن از تنش‌ها دانسته و بر حمایت خود از روند صلح یمن تحت هدایت این سازمان تاکید کردند.

شورای امنیت روند صلح یمن را گامی مهم به سوی کاستن از تنش‌ها دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، کویت و سوئد با صدور بیانیه‌ای بر حمایت خود از روند صلح یمن تحت هدایت این سازمان تاکید کردند.

در بیانیه این ۸ کشور همچنین آمده است اعلام تاریخ ۲۰ سپتامبر از سوی نیروهای یمنی مبنی بر توقف حملات به عربستان سعودی اولین گام مهم به سوی کاستن از تنش‌ها بوده که لازم است با اقدام مثبت از سوی انصارالله و همچنین خویشتنداری از سوی ائتلاف (متجاوز به یمن) دنبال شود.

با این وجود دولت نجات ملی یمن با پیشنهاد عربستان سعودی در مورد آتش بس در یمن که شامل تنها شماری از نقاط می‌شود مخالفت کرده است.

دولت نجات ملی خواستار توقف کامل حملات به یمن شده است.

پیش از این نیز مهدی المشاط، رئیس شورای‌ عالی سیاسی یمن اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف خواهند کرد در صورتی که طرف مقابل نیز حملات خود به یمن را پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار