علاقمندان ورزش کوهنوردی حمایت می‌شوند

سرپرست اداره ورزش و جوانان بافق گفت: قبل از کوهنورد خوب یک سفیر خوب برای منابع طبیعی و محیط زیست باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سمیه ایزدیان سرپرست اداره ورزش و جوانان بافق در جلسه معرفی رؤسای کارگروه‌های هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان بافق، گفت: قبل از کوهنورد خوب بودن باید یک سفیر خوب به منظور صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست باشیم.

او با اشاره به خلاصه‌ای از تاریخچه ورزش کوهنوردی در ایران، او افزود: این رشته ورزشی با وجود استعداد‌های ارزنده خیلی سریع پله‌های ترقی را طی کرده و حتی عنوان جهانی نیز از سوی ورزشکاران کشورمان به ثبت رسیده است.

ایزدیان ادامه داد: علاوه بر کوهنوردی تمام تلاش خود را جهت معرفی میراث فرهنگی، گردشگری و جذب توریست به کار بگیریم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان بافق همچنین با تبریک پیشاپیش هفته تربیت بدنی، گفت: برنامه‌های پربار و مناسبی از سوی هیئت کوهنوردی در سطح شهرستان برگزار شود.

تلاش جهت  گسترش ورزش کوهنوردی

روح الله تفکری رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان بافق  نیز در این جلسه هدف ایجاد کارگروه را توجه و همیاری به گسترش کمی و کیفی ورزش کوهنوردی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف، مواردی به مثابه برنامه کاری تعیین شده است که مهمترین آن‌ها شامل سازماندهی علاقمندان به ورزش کوهنوردی، حمایت و توسعه و تعلیم فرهنگ این ورزش در بین علاقمندان است.

او  افزود: برپایی و اجرای دوره‌های آموزشی تئوری و عملی، ارتقای سطح آگاهی زیست محیطی و حفظ و حراست از بستر‌های زیست بوم مناطق کوهستانی و طبیعت، گسترش و ارتقای فرهنگ کوهنوردی، برنامه ریزی در مدیریت و سازماندهی برنامه‌های کوهنوردی و طبیعت گردی، برنامه ریزی جهت اجرای ورزش‌های کوهنوردی، چون صعود قلل، سنگنوردی، کوهپیمایی، راهپیمایی، کویر نوردی، طبیعت گردی، غارنوردی، دوچرخه سواری و دیگر رشته‌های ورزشی مرتبط با کوهستان و سایر برنامه‌ها است.

جلسه معرفی ۱۸ کارگروه به همراه دبیر و خزانه دار هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان بافق با حضور سمیه ایزدیان رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار