انتقاد هم‌حزبی ترامپ از توسل او به نقل‌قول یک کشیش برای فرار از استیضاح

نماینده هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا از او به دلیل توسل به اظهارات یک کشیش برای اجتناب از استیضاح انتقاد کرد.

انتقاد نماینده هم حزبی ترامپ از توسل او به نقل قول از یک کشیشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام کینزینگر، نماینده جمهوری خواه ایلینوی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نقل قولی از یک کشیش انتقاد کرد.

نماینده هم حزبی ترامپ در پیامی توئیتری از اینکه رئیس جمهور به نقل از یک کشیش گفته که استیضاح می‌تواند باعث ایجاد تفرقه‌ای همانند زمان یک جنگ داخلی در کشورش شود، انتقاد کرد.

کینزینگر در توئیترش نوشت: من کشور‌هایی که در جنگ داخلی ویران شده‌اند را دیده‌ام. هرگز تصور نمی‌کردیم چنین نقل قولی از طرف رئیس جمهور تکرار شود.

این انتقاد هم حزبی ترامپ در واکنش به انتشار توئیتی از وی صورت گرفت. رئیس جمهور آمریکا در این توئیت نوشت: اگر دموکرات‌ها موفق به برکنار کردن رئیس جمهور شوند (که هرگز موفق نمی‌شوند)، اینکار باعث تفرقه‌ای شبیه یک جنگ داخلی در کشور خواهد شد که کشورمان از آن التیام نخواهد یافت.

در پی افشای رسوایی مکالمه تلفنی میان ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او دموکرات‌های مجلس نمایندگان بار دیگر موضوع استیضاح او را مطرح کردند. همچنین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد افکار عمومی این کشور از تحقیقات درباره امکان برکناری دونالد ترامپ حمایت می‌کند. نانسی پلوسی گفت افکار عمومی تغییر کرده و پس از افشای اطلاعاتی درباره مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین، اکنون از تحقیقات مربوط به محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ، حمایت می‌کند.

چندی پیش یک افشاگر اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه گذشته به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار