استاندار گلستان:کشاورزان خسارت دیده از سیل گلستان ۸۲ میلیارد تومان غرامت دریافت کرده اند

حق شناس گفت: تاکنون پرونده ۱۵ هزار و ۳۵۷ کشاورز خسارت دیده توسط سازمان فضایی ایران قطعی و مبلغ ۸۲ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در بیستمین جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان، با بیان اینکه مجموعاً ۲۹ هزار و ۶۰۰ پرونده معیشتی، احداثی و تعمیراتی سیلزده در استان تشکیل شده، اظهارکرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۱۹۵ پرونده به بانک‌ها معرفی شده اند و برای ۲۰ هزار و ۴۶۰ پرونده عقدقرارداد شده است.

او با اشاره به روند ساخت هفت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی احداثی در سیل استان، اظهار کرد: تاکنون پی کنی پنج هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی به پایان رسیده و از خانواده آسیب دیده شهری و روستایی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای تشکیل و تکمیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

حق شناس افزود: از مجموع واحد‌های احداثی پنج هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی در مرحله پی کنی، چهار هزار و ۳۲۵ واحد در مرحله فنداسیون، دو هزار و ۸۶۸ واحد مسکونی در مرحله اسکلت، هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی در مرحله سقف، ۸۵۱ واحد مسکونی در مرحله دیوار چینی و ۱۴۱ واحد مسکونی به اتمام رسیده اند.

استاندار گلستان یادآور شد: تاکنون ۲۵ هزار تن سیمان رایگان توزیع شده و قریب به ۸۵ میلیارد تومان بلاعوض به ۱۷ هزار و ۴۰۰ خانواده پرداخت شده است.

حق شناس با اشاره به وضعیت رودخانه‌های استان خاطرنشان کرد: ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه‌های قره سو، گرگانرود و اترک در زمان سیلاب و ۹۴ کیلومتر از این رودخانه‌ها پس از سیلاب تاکنون لایروبی شده است و تلاش می‌کنیم پیمانکاران جدید را جهت لایروبی رودخانه‌هایی که از سطح شهر‌ها می‌گذراند بکارگیری کنیم.

او ادامه داد: هدف ما از لایروبی رودخانه‌ها و امکان آبگیری هرچه سریعتر سد نرماب پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی حوادث آتی است.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت پرداخت غرامت‌های بخش کشاورزی، گفت: تاکنون پرونده ۱۵ هزار و ۳۵۷ کشاورز توسط سازمان فضایی ایران قطعی و مبلغ ۸۲ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنان روند پرداخت‌ها ادامه دارد و همچنین مشکلات ۱۰ هزار و ۱۱۳ پرونده دیگر توسط این سازمان در حال مرتفع شدن است.

حق شناس گفت: روند برگزاری جلسات بازسازی و نوسازی تا تحویل تمام منازل مسکونی آسیب دیده ادامه خواهد داشت و تلاش داریم تا ۱۵ مهر (روز روستا) ۵۰۰ واحد مسکونی را تحویل دهیم.

انتهای پیام/پ

 

بازسازی مناطق سیل زده در گلستان

برچسب ها: سیل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.