سردار رضایی:

مرزبانان عراقی با رافت و صمیمت با زائران در مرز‌ها رفتار کنند

فرمانده مرزبانی ناجا بر رفتار کردن با رافت و صمیمیت مرزبانان عراقی با زائران تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در نشست با سرکلانتر مرزی العماره کشور عراق، گفت: همه ما در پایانه‌های مرزی، خادم زائران امام حسین (ع) هستیم و با توجه به فصل گرما باید تردد زائران تسریع و آسان‌تر شود.

او به حذف روادید بین ۲ کشور اشاره و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تعداد زائران اربعین نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری داشته باشد که به همین منظور تعدادی از مرزبانان کشورمان در مرز ایران و عراق مستقر می‌شوند تا مشکلات احتمالی زائران را بررسی و مرتفع نمایند.

سردار رضایی بیان داشت: اگر توفیق نداریم، موکب دار امام حسین (ع) و زائران ایشان در این کنگره عظیم پیاده روی باشیم و به آنان خدمات عمومی بدهیم، توفیق این را داریم که در پایانه‌های مرزی به عنوان خادمان زوار به آنان خدمت کنیم.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با اشاره به خدمات مضاعف مرزبانان ۲ کشور به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، تصریح کرد: در توافقات صورت گرفته با کشور عراق، مرزبانان مستقر در پایانه‌ها به هیچ وجه اجازه نخواهند داد تا فردی به صورت غیرقانونی از مرز‌های چهارگانه شلمچه، چذابه، مهران و خسروی تردد کند.

او افزود: مرزبانان عراقی که به طور مستقیم با زائران در ایران و عراق در ارتباط هستند باید با زائران برخورد و رأفت اسلامی داشته باشند و با صمیمیت با آن‌ها رفتار کنند.

سردار قاسم رضایی بر همراه داشتن گذرنامه معتبر از سوی زائران تاکید کرد و بیان داشت: زائران اربعین حسینی (ع) از بهترین‌ها هستند پس باید بهترین و بالاترین خدمت را به آنان داشته باشیم.

برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) آمادگی داریم

امیر سرلشکر "سمیردهیم" سرکلانتر مرزی العماره نیز در این دیدار با اشاره به روابط مطلوب مرزبانان در منطقه چذابه و العماره، گفت: تلاش داریم اقدامات مرزی را برای امنیت زائران در ایام اربعین افزایش دهیم و توافقات گذشته مرزی را به خوبی اجرایی کنیم.

او با تشکر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران، افزود: هماهنگی‌های قابل قبولی به منظور تسهیل در تردد زائران به هنگام رفت و برگشت صورت گرفته و امیدواریم همانند سال‌های گذشته، شاهد هیچگونه مشکل امنیتی نباشیم.

سرکلانتر مرزی العماره تصریح کرد: مرزبانان کشور عراق آمادگی کامل برای خدمت به زائران امام حسین (ع) را در پایانه مرزی "الشبیر" را دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.