توضیح وزارت بهداشت در مورد ادعای عجیب ساکنان یک روستا/ حضور مسئولان در جمع مردم چنارمحمودی

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره علل ابتلای تعدادی از سکنه شهرستان لردگان به ویروس اچ آی وی ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوعات مطرح شده در مورد علل ابتلای تعدادی از سکنه یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس اچ آی وی، هیچ گونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته است.

او افزود: بررسی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی، اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست.

او ادامه داد: توصیه می‌شود رسانه ها از گمانه‌زنی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که ابعاد کلی موضوع برای وزارت بهداشت روشن است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: موضوع ابتلای کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و بدور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه های ابتلای آنها کاملا مشخص است

او ادامه داد: راه انتقال مبتلایان به اطلاع آنها رسیده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به هیچ عنوان خود را مجاز نمی داند که در این مورد، اطلاعات شخصی بیماران را اطلاع رسانی و رسانه ای کند

او افزود: مردم به هیچ عنوان به این شایعات بی ارزش توجه نکنند.

انتهای پیام/ب

علل ابتلای تعدادی از سکنه شهرستان لردگان به ویروس اچ آی وی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.