رسوایی‌های رئیس‌جمهور آمریکا یکی یکی رو می‌شوند

سوءاستفاده ترامپ از مالیات آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی‌اش

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای از عملکرد و سیاست‌های دولت کنونی این کشور انتقاد کرد.

سوءاستفاده ترامپ از مالیات مردم آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی‌اشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: دونالد ترامپ از مالیات مردم آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند.

انگل افزود: ترامپ هیچ همکاری درباره موضوع تماس تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین نمی‌کند. ما چند درخواست ارسال کرده‌ایم، اما پاسخی به آن‌ها داده نشده است. ما از برخی افراد و از جمله پمپئو خواهان توضیحات شده‌ایم، اما او هیچ همکاری با ما نداشته است. به نظر نمی‌رسد که این دولت خواهان همکاری با کنگره باشد.

وی تاکید کرد: ما منتظر حضور آن‌ها در کنگره هستیم. اما آن‌ها تاکنون به کنگره نیامده‌اند. ما همچنان امیدواریم که بیایند. ما خواهان پاسخ به سوالات خود هستیم. این دولت از روز نخست نشان داد که خواهان میانه‌روی نیست. از نظر آن‌ها تمامی تصمیمات را باید رئیس جمهور بگیرد و کنگره هیچ نقشی نباید داشته باشد. اما ما در کنار دولت یک قدرت هستیم و باید در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشیم. ما می‌توانیم درخواست اسناد و حضور افراد را بدهیم. وضعیت موجود و لفاظی‌های موجود حتی از زمان نیکسون هم بسیار به مراتب بدتر شده است.

انگل درباره اظهارات ترامپ و درخواست وی برای استعفای «آدام شیف» عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و متهم کردن وی به خیانت گفت: به نظرم اظهارات وی (ترامپ) وحشتناک است. او از لفظ کودتا استفاده می‌کند. او سخنانی را می‌گوید که هیچکدام از ما و حتی فرزندان ما هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این غیرقابل باور است. آدام شیف یک فرد سخت کوش است. او فردی هوشمند است. او کار بزرگی انجام می‌دهد. آن‌ها و دیگران برای خدمت به کشور تلاش می‌کنند. آن‌ها با کمیته ما همکاری خوبی دارند. اما رئیس جمهور آمریکا با اقدامات کمیته‌های ما مخالفت است. ما تلاش می‌کنیم که کمیته‌های خود را با مشارکت اعضای دو حزب به پیش ببریم. البته ما اختلاف نظراتی داریم، اما ما به همدیگر احترام می‌گذاریم. اما ترامپ نشان داد که به هیچ فردی احترام نمی‌گذارد.

وی در ادامه تاکید کرد: من مایک پنس را از مدت‌ها پیش می‌شناسم. انتخاب پنس از طرف رئیس جمهور برای پیگیری موضوع تماس تلفنی‌اش با رئیس جمهور اوکراین تلاشی ناکام خواهد بود. اینکه رئیس جمهور ترامپ از دارایی‌های آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی و انتخاباتی خود و آسیب رساندن به رقبای انتخاباتی خود استفاده می‌کند به منزله خیانت به آمریکاست. رئیس جمهور آمریکا از مالیات مردم آمریکا برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود استفاده می‌کند. این موضوع تا آنجایی که من می‌دانم در تاریخ آمریکا روی نداده است. این موضوع دردسرساز خواهد بود. باید این موضوع بررسی شود. اطلاع رسانی پمپئو به ما درست نبوده است. او اطلاعاتی غلط را به ما داده است. او بخشی از تحقیقات است. ما خواهان واقعیت‌ها هستیم. این دولت از بیان واقعیت وحشت دارد. رئیس جمهور به شمار زیادی از اعضای کنگره ناسزا می‌گوید. این مایه شرمساری است.

به تازگی افشاگری ناشناس اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار