کواکبیان:

انتخاباتِ بدون رقابت نمایش است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاباتِ بدون رقابت نمایش است و رقابت بدون حزب شوخی است.

انتخاباتِ بدون رقابت نمایش استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اولین همایش فصلی نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی کشور توسط خانه احزاب ایران در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: ما در اوایل انقلاب زمانی که می خواستیم درباره تحزب صحبت کنیم نیاز بود به آیه و روایات رجوع کنیم تا بگوییم که اسلام احزاب را قبول دارد، اما امروز این ثابت شده که دموکراسی بدون انتخابات پوچ است، انتخاباتِ بدون رقابت نمایش است و رقابت بدون حزب شوخی است، در نتیجه انتخابات بدون نظام حزبی نمی شود.

او ادامه داد: تجربه سایر کشورها هم این موضوع را ثابت می کند و ما نباید فکر نکنیم آنها فقط در شاخصه اقتصادی از ما جلوتر هستند، بلکه در شاخص های سیاسی هم از ما جلوترند، لذا باید توجه کرد که متاسفانه از این نظر داریم از کشورهای منطقه هم عقب می افتیم.

کواکبیان افزود: علیرغم تلاش هایی که شده، متاسفانه قانون احزاب مشکل دارد، به طوری که نماینده احزاب را در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب می کنید، درحالی که حق رای ندارد؛ این قانون باید اصلاح شود و وزارت کشور باید رسیدگی کند که چرا نمایندگی تمام قوا حق رای دارد، اما نماینده احزاب از این حق محروم است.

او گفت: معتقدم که وزارت کشور باید در این زمینه تلاش کند، البته من گلایه کردم که چرا امروز وزیر کشور حضور ندارد و تابحال هم من ندیدم که این جلسات را جدی بگیرند و بیایند.

کواکبیان ادامه داد: برای همین انتخابات هم می توان قانون حزبی انتخابات را اصلاح کرد، برخی جریان ها دارند مردم را از پای صندوق رای مایوس می کنند و شعارشان این است که اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا؛ اما من باید همین جا بگویم که این شعار ما نیست و از آن سوی آبها خط داده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار