ساری، پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲

استاندار مازندران گفت: انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲ آغاز حرکت عقلانیت محور به سوی صنعت گردشگری بین المللی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲ در شورای وزرای کشور‌های اکو، سرآغاز حرکت عقلانیت محور به سوی صنعت گردشگری بین المللی مازندران است، گفت: بر اساس مکانیزم بین المللی، انتخاب پایتخت گردشگری با عنوان شهر‌های مرکزی در کشور‌ها امری مرسوم و نهادینه شده است تا بتوان بصورت فراگیر تمام شهر‌ها و مناطق روستایی استان‌ها را به سوی توسعه پایدار و همسوی صنعت گردشگری هدایت کرد.

او افزود: مازندران به عنوان کلان شهر منسجم سهم بسزایی در توسعه صنعت گردشگری آینده کشور خواهد داشت که پایه‌های آنرا را با همین رویداد جهانی از هفته‌های آتی پی ریزی خواهیم کرد.

حسین زادگان از ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی - تاریخی و اکو توریسم بعنوان مزیت ویژه قابل رقابت با مناطق گردشگری کشور‌های جهان اشاره کرد و گفت: مازندران در بخش گردشگری باید نگاه برنامه‌ای داشته باشد تا بتواند در رقابت با دیگر مناطق اکو و کشور‌های حوزه راه ابریشم سهم خود را از اقتصاد توریسم دریافت کند.

استاندار مازندران افزود: این سهم تنها در حوزه اقتصاد معنا پیدا نمی‌کند بلکه سهم فرهنگی و اجتماعی از ویژگی‌های بارز صنعت گردشگری در جهان امروزی است.

حسین زادگان به بسیج استان برای تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صنعت گردشگری بعنوان یکی از محور‌های مهم و کلیدی پیشرفت مازندران اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط با همکاری دبیرخانه رویداد ۲۰۲۲ استان، باید پیوست گردشگری دستگاه خود را آماده کنند تا بتوان با برنامه مشخص، تمام استان را بر اساس معدل فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به سوی توسعه پایدار گردشگری سوق داد.

او بر استفاده از گردشگری نسل سوم یا گردشگری خلاق تاکید کرد و افزود: آموزش جامعه محلی و به روز شدن فعالان این عرصه و توسعه بخش خصوصی می‌تواند ما را در رقابت با دیگر مقاصد گردشگری پویاتر نماید.

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در بخش گردشگری، گفت: سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری و دارای اهلیت به هیچ عنوان نباید سرگردان و معطل بروکراسی‌های غیر ضرور شوند و باید همه زمینه‌ها برای نقش آفرینی موثر سرمایه گذاران و بهره گیری از تجارب آنان در راستای توسعه و اعتلای مازندران فراهم شود.

حسین زادگان، پیمودن مسیر این مجوز جهانی را بسیار دشوار و ارزشمند توصیف کرد و افزود: از سال ۹۷ که نامه‌ی این طرح را به دفتر سازمان وقت ارسال کردیم تا تصویب آن در روز جمعه ۱۲مهر ۹۸، هماهنگی و نشست‌های مختلفی در تهران و ساری برگزار شد تا بتوان بر اساس فرمت‌های بین‌المللی طرح توجیهی و مکانیزم‌های لازم برای انتخاب پایتخت گردشگری کشور‌های اکو در مازندران را تهیه کرد.

این رویداد در آوریل سال ۲۰۲۲ در ساری مرکز مازندران و دیگر شهر‌های استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

راه اندازی صنعت گردشگری بین المللی به زودی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.