حمله لفظی بایدن به خبرنگاری که درباره فساد مالی پسرش از او پرسید

هنگامی که از جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در ارتباط با فساد مالی پسرش در اوکراین سوال شد، نه تنها پاسخ نداد بلکه با عصبانیت اعلام کرد که دیگر به این سوال پاسخ نمی‌دهد.

حمله لفظی بایدن به خبرنگاری که درباره فساد مالی پسرش از او پرسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا و معاون رئیس جمهور سابق این کشور، روز جمعه ضمن حضور در ستاد انتخاباتی خود در لس آنجلس نسبت به پرسش یک خبرنگار که درباره فعالیت تجاری پسرش در اوکراین در سال ۲۰۱۶ پرسیده بود، ناگهان عصبانی شد و با خشم گفت دیگر به این پرسش پاسخ نمی‌دهد.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن متهم به همکاری با گروه هلدینگ بوریسما و فعالیت‌های غیرقانونی این شرکت انرژی اوکراینی است.

ویکتور شوکین، دادستان کل سابق اوکراین که پرونده وی را بررسی می‌کرد در سال ۲۰۱۶ به درخواست جو بایدن از سمت خود اخراج و این پرونده به صورت نیمه رها شد. طی هفته گذشته ماجرای فساد مالی بایدن و پسرش در اوکراین که برای نخستین بار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آن را مطرح کرد به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است.

بر این اساس زمانی که خبرنگار از او پرسید «به عنوان معاون رئیس جمهور نقش شما در تغییر سیاست‌های اوکراین و فعالیت‌های پسرتان در این کشور چیست و چطور این موضوع ربطی به تعارض منافع شما ندارد؟» بایدن با عصبانیت پاسخ داد: هیچ نشانه‌ای از تضاد منافع مرتبط با اوکراین و هر کشور دیگری وجود ندارد و من نمی‌خواهم به این پرسش پاسخ دهم.

بایدن سپس به سرعت موضوع بحث را به ترامپ تغییر داد و مکالمه تلفنی او در ۲۵ ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که زمینه را برای استیضاح وی فراهم کرده، پیش کشید.

هانتر بایدن در سال ۲۰۱۴ به هیئت مدیره این شرکت اوکراینی پیوست، در همان زمان پدرش جو بایدن برای پیشبرد سیاست دولت اوباما در اوکراین منصوب شد و سؤالاتی درباره تعارض منافع او مطرح شد. پس از آنکه ویکتور شوکین، دادستان کل اوکراین تحقیقات در مورد فعالیت غیرقانونی این شرکت را آغاز کرد جو بایدن در سال ۲۰۱۶ علناً خواستار برکناری او شد و تهدید کرد که در صورت عدم حذف شوکین از این مقام، از ارسال بیش از یک میلیارد دلار از کمک‌های آمریکا به اوکراین امتناع خواهد کرد که سرانجام این اتفاق افتاد.

دونالد ترامپ در طول گفت‌وگو با رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد کرد که درباره این موضوع تحقیق کند. با این حال، اکثریت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام ترامپ را که توسط یک افشاگر فاش شده بود، نقض امنیت ملی قلمداد و طرح تحقیق و استیضاح ترامپ را آغاز کردند. رئیس جمهور آمریکا این اقدام را محکوم کرد و آن را «شکار جادوگران» خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار