نیمی از جمعیت مازندران روستایی هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ۴۵ درصد از جمعیت مازندران را روستاییان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران در جلسه هماهنگی همایش روز ملی روستا گفت: در استان‌های دیگر ۲۵ الی ۳۰ درصد از جمعیت را روستاییان را تشکیل می‌دهند، اما در مازندران این رقم به ۴۵ درصد می‌رسد. ‎

او افزود: از محل مالیات بر ارزش افزوده امسال ۴۳ میلیارد تومان اعتبار به روستاه‌ها اختصاص پیدا کرد.

رازجویان گفت: در استان‌های دیگر شاید از جمعیت روستاییان استفاده مناسبی نشود، اما در مازندران از ظرفیت روستاییان به خوبی استفاده شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: انقلاب ما یک انقلاب روستایی است و به نوعی انقلاب مستضعفان و مناطق کم برخوردار بوده است و در سال‌های اخیر توجه مناسبی به روستا‌ها در کشورمان شده است.

رازجویان با بیان اینکه اقدامات ارائه شده به روستاییان باید در اندازه جمعیت ۴۵ درصدی روستائیان باشد، گفت: برگزاری همایش روز روستا در مازندران بصورت هرچه باشکوه‌تر از جمله انتظاراتی است که باید کیفیت و کمیت برگزاری همایش به یک میزان دیده شود.
 
او افزود: اقدامات نهاد‌هایی مانند آموزش پرورش و پست بانک در روستا‌ها قابل تقدیر است که باید دهیاران و شورا‌ها از ظرفیت این دستگاه‌های خدمات رسان استفاده مناسب را برایارائه خدمت به روستاییان انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: شناساندن روستا‌ها به مناطق شهری و گردشگران باید از اولویت‌های کاری باشد که مدنظر قرار گیرد و ارائه عرضه تولیدات روستا‌ها از طریق فضای اینترنت و اپلیکیشن‌ها می‌تواند سبب رونق اقتصادی در روستا‌ها شود.

انتهای پیام/ س

روستانشینی ۴۵ درصد از جمعیت مازندران

برچسب ها: استانداری ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.