تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای بی‌گناه جلوه دادن خود؛

ترامپ: وزیر انرژی گفت به رئیس‌جمهور اوکراین زنگ بزنم

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد «ریک پری» او را وادار کرده بود با «ولودیمیر زلنسکی» تماس بگیرد.

ترامپ: وزیر انرژی سبب شد به رئیس‌جمهور اوکراین زنگ بزنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به نمایندگان جمهوریخواه کنگره این کشور گفت: ریک پری، وزیر انرژی، باعث شد با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در ۲۵ ژوئیه تماس بگیرم.

ترامپ به نمایندگان هم‌حزبی‌اش گفت: «خیلی‌ها این را نمی‌دانند، اما حتی نمی‌خواستم تماس بگیرم». او در ادامه افزود: «تنها دلیلی که سبب شد زنگ بزنم این بود که ریک از من خواست. یک موضوعی درباره کارخانه ال‌ان‌جی (گاز مایع طبیعی) بود».

این اظهارات رئیس‌جمهور پیچیدگی‌هایی را در روند استیضاح او از سوی دموکرات‌ها ایجاد کرد (بیشتر بخوانید). متن پیام‌هایی که میان مقامات کاخ سفید و «آندره یرماک» معاون پیشین زلنسکی ردوبدل شده است اوایل هفته جاری منتشر شد. اما هیچ کدام از آن‌ها نشان نمی‌دهد که پری عامل اصلی تماس ترامپ بوده است.

در ماه مه و در مراسم آغاز به کار زلنسکی در مقام رئیس‌جمهور اوکراین پری نماینده آمریکا بود. او به شبکه تلویزیونی «کریستین» گفت: «خدا شاهد است که نه جو بایدن و نه پسرش در گفتگو‌های ما مطرح نشدند».

این در حالی است که سخنگوی پری نیز در این خصوص گفته است: «پری رئیس‌جمهور را حمایت و تشویق کرد تا با رئیس‌جمهور جدید اوکراین درباره موضوعات مربوط به امنیت انرژی و توسعه اقتصادی صحبت کند». گفته می‌شود قرار است پری در پایان سال جاری میلادی از سمت خود یعنی وزیر انرژی آمریکا استعفا کند.

محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار