رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد؛

افتتاح طرح ملی ارتقاء کیفی گوشت مرغ/ تولید با کیفیت A و A+

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افتتاح طرح ملی ارتقاء کیفی گوشت مرغ در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ملی ارتقاء کیفی گوشت مرغ امروز در ۱۴ استان کشور افتتاح می‌شود و تلاش داریم محصولی باکیفیت برای صادر به کشورهای اروپایی و اوراسیایی داشته باشیم.

او با اشاره به صادرات لبنیات و برخی فرآورده‌های دامی به‌ تمامی قاره‌های دنیا افزود: ارتقاء کیفی گوشت مرغ سبب رونق صادرات به کشور‌های اروپایی و آسیایی می‌شود واکنون ۳ میلیون تن محصولات مختلف صادراتی داریم.

رفیعی پورگفت: با اجرای این طرح حدود ۳۸ کشتارگاه در کشور آماده تولید گوشت مرغ  با کیفیت A و A+ هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هرمزگان از استان‌های پاک کشور حساب می‌شود، امسال برای نخستین بار با کشور چین پروتکلی امضا کردیم که صادرات میگو در لیست مجاز به صادرات به چین رفت.

رفیعی پور افزود: بیماری لکه سفید میگو بیش از یک دهه است که مهمان مزارع کشور است و خسارت می‌زند، باید کاری کنیم که در کنار حضور این ویروس فعالیت کنیم، این ویروس برای بروز کردن نیاز به تنش دمایی و شوری دارد که اگر این دو تنش کمتر از حد استاندارد باشد ویروس فعال می‌شود و با اقدامات بهداشتی و مدیریت این تنش‌ها می‌توان از فعال شدن این ویروس جلوگیری کرد.

او گفت: دستورالعمل‌های جدید در حوزه قاچاق به‌گونه‌ای است که شرایط را برای قاچاقچیان سخت و هزینه قاچاق را زیاد کرده است، در حوزه فرآورده‌های خام دامی قاچاقی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دبیرکل منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور (OIE) گفت: با فعالیت‌های اخیر خود کمبوددارو‌ها را بی‌اثر کردیم.

رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با فعالیت‌های اخیر خود کمبود واکسن و دارو‌های وارداتی را بی‌اثر کردیم.

او افزود:آمریکایی‌ها می‌گویند تحریم‌ها شامل مواد دارویی و غذایی نمی‌شود، اما وقتی نمی‌توانیم ارز جابجا کنیم یعنی نمی‌توانیم واکسن و دارو‌های لازم دیگر را وارد کنیم و امنیت غذایی ما مورد تهدید قرار می‌گیرد که با فعالیت‌های اخیر خود این تحریم‌ها را بی‌اثر کردیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دبیرکل منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور (OIE) گفت: بیش از یک سال است در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اقداماتی که در یک سال گذشته انجام دادیم به رونق تولید رسیده‌ایم.

علیرضا رفیعی پور افزود: امسال پیشرفت چشمگیری در کاهش بیماری استراتژیک دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان داشتیم و این کمک بزرگی به تولید داخلی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشورگفت: با کنترل بیماری‌های حاد دامی بین ۳۵ تا ۷۵ درصد کاهش بیماری‌ها را داشتیم و این مسئله موجب کاهش هزینه‌های تولید برای تولیدکننده‌های داخلی داشت.

او افزود: تولیدات دامی کشور به بیش از ۱۵ میلیون تن رسیده است و شش ماه جلوتر نیاز کشور را تأمین می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در این نشست گفت: حدود ۶ هزار مرکز درمانی دامپزشکی، ۳۰۰ واحد آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، هزار مرکز واکسیناسیون دام، دو هزار واحد داروخانه دامی در کشور داریم و ۷ هزار نفر به‌عنوان مسئولین بهداشتی بر این مراکز نظارت می‌کنند.

محمدرضا صفری افزود: پیش بینی می‌شود قیمت مرغ تولیدشده خط دو در طرح ملی ارتقاء کیفی گوشت  مرغ که امروز در ۱۴ استان کشور افتتاح می‌شود ممکن است قدری گران‌تر از مرغ معمولی باشد.

انتهای پیام/ر

صحبت های رئیس سازمان دامپزشکی کشور در هرمزگان

 

برچسب ها: صادرات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.